Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46. Zadanie zostanie powierzone konsorcjum firm Mota Engil oraz Himmel I Pepesch. Wartość umowy, która zostanie niebawem podpisana, będzie miała wartość ponad 260 mln zł.
Przetarg na realizację inwestycji dotyczącej obwodnicy Niemodlina został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. Następnie w styczniu 2018 roku poznaliśmy oferty cenowe pochodzące od potencjalnych wykonawców. Niestety wszystkie przekraczały budżet inwestora, który opiewał na 222,537 mln zł.
Oznaczało to, że zamawiający musiał pozyskać dodatkowe środki, które miały pozwolić zrealizować projekt. W marcu br. ogłoszono, że wiceminister infrastruktury i budownictwa podjął decyzję o przekazanie brakujących pieniędzy na rozstrzygnięcie przetargu.
Teraz opolski oddział GDDKiA opublikował informację o wyborze najkorzystniejszej oferty. Złożyło ją konsorcjum firm Mota Engil oraz Himmel I Pepesch, a jej wartość to 264,162 mln zł. Dodatkowo wykonawca zagwarantował przeprowadzenie prac w ciągu 36 miesięcy.
Inwestycja jest prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że zadaniem wybranego konsorcjum będzie opracowanie projektu budowlanego, otrzymanie zezwolenia na realizację, przeprowadzenie prac oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Wykonawca będzie musiał zaprojektować , a następnie wybudować drogę, która swój początek weźmie w okolicach Brzęczkowic. Od tego miejsca do węzła Niemodlin ma mieć przekrój 2+1. Na dalszym odcinku, aż do końca obwodnicy – wylotu w stronę autostrady A4 na północ od Niemodlina będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Na trasie przewidziano 9 obiektów inżynierskich, w tym estakada nad rzeką Ścinawa Niemodlińska oraz stawami, most nad kanałem Wydrowickim oraz 7 wiaduktów. Zaplanowano także budowę dwóch węzłów drogowych: Niemodlin oraz Sosnówka.