Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40. Najtańszą propozycję złożyła firma Intercor. Jej wartość to niemal 220 mln zł.
Do zamawiającego trafiło 10 ofert od potencjalnych wykonawców. Opolski oddział GDDKiA otrzymał propozycje od firm: Budimex (225,666 mln zł), Intercor (219,796 mln zł) i Kobylarnia (245,720 mln zł), a także konsorcjów Mota-Engil Central Europe i Himmel i Papesch (258,632 mln zł), Max Bögl Polska, Max Bög Stiftung & Co i Technical Solutions (291,620 mln zł), STRABAG Infrastruktura Południe i Strabag (220,628 mln zł), Eurovia Polska i PORR (268,409 mln zł), Gotowski i PBDI (231,690 mln zł), Banimex, AZI-BUD i DUNA ASZFALT Út-és Mélyépítõ Kft (225,666 mln zł), a także Roverpol i Rover Alcisa (262,482 mln zł). Wszyscy oferenci zapewnili realizację zadania w ciągu 36 miesięcy. Budżet zamawiającego opiewa na 240,0 mln zł.
Początkowo oferty miały zostać opublikowane 19 lutego br., jednak termin został przesunięty. Podczas oceny propozycji GDDKiA będzie brać pod uwagę takie aspekty jak cena (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużną nawierzchni (8%), personel wykonawcy (6%), termin realizacji kontraktu (12%), zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).
Zamówienie jest prowadzone w formule „projektuj i buduj” to oznacza, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji inwestycji, uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, budowy infrastruktury oraz otrzymania zezwoleń na użytkowanie drogi.
Inwestycja przewiduje realizację północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla w ciągu DK-40. Jej długość to ok. 14,6 km. Przedsięwzięcie obejmuje prace w zakresie obwodnicy o nawierzchni bitumicznej, skrzyżowań, parkingów, przebudowy dróg kolidujących z planowaną obwodnicą oraz tras kolidujących.
Wyświetl większą mapę
Sama droga krajowa nr 40 w tym regionie prowadzi na zachód od Gliwic. Z uwagi na to przez Kędzierzyn-Koźle codziennie przebiega ogromny ruch tranzytowy w relacji wschód-zachód. Z kolei w relacji północ-południe przez miejscowość przebiega linia kolejowa. Prowadzi ona z Wrocławia, przez Opole, do Katowic.