Są pieniądze, by rozstrzygnąć przetarg na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Wiceminister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycji. Pozwoli on wybrać wykonawcę i podpisać umowę na realizację tej trasy.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK-9 ma mieć 2,7 km długości. GDDKIA dwukrotnie ogłaszała przetarg na jej realizację. Pierwszy został unieważniony ze względu na przekroczenie budżetu. W drugim oferty zostały otwarte jesienią. Także i tym razem oferty nie zmieściły się w zaplanowanej kwocie. Przetarg do tej nie został rozstrzygnięty – kielecka GDDKiA czekała na decyzję w sprawie dofinansowania. Właśnie zapadła.
Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, wiceminister Rafał Weber zatwierdził aneks do programu tej inwestycji.
Do zamawiającego na początku września wpłynęło 6 ofert. Zawierały się w przedziale od 52,9 mln zł a 75,9 mln zł, przy budżecie GDDKiA wynoszącym 48 mln zł.
Do Tej pory ważność zachowały jeszcze dwie oferty. To najtańsza propozycja złożona przez konsorcjum Fabe Polska i SP Midas warta 52,9 mln zł oraz oferta Budimeksu za cenę 64,1 mln zł.
W ramach zadania powstanie ciąg obwodnic miejskiej i pozamiejskiej, który pozwoli na zmianę przebiegu drogi krajowej nr 9 – obecnie trasa ta biegnie przez miasto, ciągiem ulic Reńskiego, Zagłoby, Al. 3-go Maja, Sandomierskiej i Opatowskiej. Dzięki temu zmniejszy się ruch na głównych ulicach miasta.
W ramach zadania powstanie jednojezdniowa droga klasy GP. Zostanie poprowadzona nowym śladem od węzła Brezelia (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 755) do włączenia z istniejącą drogą krajową nr 9 - wylot z Ostrowca Świętokrzyskiego w kierunku Rzeszowa. W tym miejscu, jak tłumaczy MI, w rejonie miejscowości Jędrzejów, powstanie rondo.
Dodatkowo w ciągu ulic miejskich: Al. 25-lecia Wolności i ul. Samsonowicza, które docelowo będą ciągiem drogi krajowej nr 9, zostaną wykonane prace, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja ma być realizowana w latach 2020-2023.