Partner serwisu
Drogi i autostrady

Oferty na STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki znowu za drogie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Oferty na STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki znowu za drogie
fot. GDDKiA
Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzył oferty w przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. Jest to drugie podejście do znalezienia wykonawcy tego zadania. Propozycje cenowe po raz kolejny przekraczają budżet zamawiającego.

Do GDDKiA trafiło 8 ofert. Pochodzą one od firm: Transprojekt-Warszawa (2,984 mln zł), Transprojekt Gdański (5,592 mln zł), Schuessler-Plan Inżynierzy (3,970 mln zł), Multiconsult Polska (3,989 mln zł), Mosty Katowice (4,532 mln zł), Europrojekt Gdańsk (4,146 mln zł) oraz Arkas-Projekt (3,949 mln zł), a także konsorcjum MpRB i MP-Mosty (4,095 mln zł).

Budżet zamawiającego na realizację tego przedsięwzięcia opiewa na 2,496 mln zł. Oznacza to, że do sfinansowania najtańszej oferty Generalna Dyrekcja musi dołożyć do początkowo zakładanej kwoty 0,488 mln zł.

Teraz, jeśli GDDKiA zdecyduje się na zwiększenie finansowania, otrzymane propozycje zostaną ocenione pod kątem takich aspektów jak: cena (60%), doświadczenie zespołu projektowego (18%), doświadczenie zespołu środowiskowego (10%), doświadczenie zespołu geologicznego (6%) oraz ilość wizji lokalnych (6%).

Jak podaje Generalna Dyrekcja – przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu oraz zapewnieniu finansowania, umowa ma zostać podpisana we wrześniu 2019 roku. Następnie inwestor planuje w 2022 roku ogłosić przetarg w systemie „projektuj i buduj”, a w 2023 roku podpisać umowę z wykonawcą. Realizacja została zaplanowana na lata 2025-2027.

Jest to drugie ogłoszenie postępowania, którego celem jest znalezienie firmy, która opracuje STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki. Wcześniejszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018 roku. W na początku grudnia poznaliśmy zestawienie ofert. Zamawiający otrzymał propozycje cenowe w zakresie 3,527-4,532 mln zł, przy zakładanym budżecie 2,496 mln zł. Później, po niemal pięciu miesiącach, podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu z powodu zbyt wysokich propozycji cenowych.

View Larger Map

Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1.

W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5