Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzył oferty w przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. Jest to drugie podejście do znalezienia wykonawcy tego zadania. Propozycje cenowe po raz kolejny przekraczają budżet zamawiającego.
Do GDDKiA trafiło 8 ofert. Pochodzą one od firm: Transprojekt-Warszawa (2,984 mln zł), Transprojekt Gdański (5,592 mln zł), Schuessler-Plan Inżynierzy (3,970 mln zł), Multiconsult Polska (3,989 mln zł), Mosty Katowice (4,532 mln zł), Europrojekt Gdańsk (4,146 mln zł) oraz Arkas-Projekt (3,949 mln zł), a także konsorcjum MpRB i MP-Mosty (4,095 mln zł).
Budżet zamawiającego na realizację tego przedsięwzięcia opiewa na 2,496 mln zł. Oznacza to, że do sfinansowania najtańszej oferty Generalna Dyrekcja musi dołożyć do początkowo zakładanej kwoty 0,488 mln zł.
Teraz, jeśli GDDKiA zdecyduje się na zwiększenie finansowania, otrzymane propozycje zostaną ocenione pod kątem takich aspektów jak: cena (60%), doświadczenie zespołu projektowego (18%), doświadczenie zespołu środowiskowego (10%), doświadczenie zespołu geologicznego (6%) oraz ilość wizji lokalnych (6%).
Jak podaje Generalna Dyrekcja – przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu oraz zapewnieniu finansowania, umowa ma zostać podpisana we wrześniu 2019 roku. Następnie inwestor planuje w 2022 roku ogłosić przetarg w systemie „projektuj i buduj”, a w 2023 roku podpisać umowę z wykonawcą. Realizacja została zaplanowana na lata 2025-2027.
Jest to drugie ogłoszenie postępowania, którego celem jest znalezienie firmy, która opracuje STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki. Wcześniejszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018 roku. W na początku grudnia poznaliśmy zestawienie ofert. Zamawiający otrzymał propozycje cenowe w zakresie 3,527-4,532 mln zł, przy zakładanym budżecie 2,496 mln zł. Później, po niemal pięciu miesiącach, podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu z powodu zbyt wysokich propozycji cenowych.
View Larger Map
Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1.
W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.