Budowa obwodnicy Nysy ma zakończyć się 16 października 2017 roku. Jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych dróg w regionie. Biegnie w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41, i liczy 16,5 km. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – stopień zaawansowania robót wynosi 51,55%. Obejrzyjcie zdjęcia lotnicze trwającej inwestycji.
Obecnie trwają roboty na wszystkich 14 obiektach mostowych. Wykonano wszystkie fundamenty na obiektach oraz większość podpór. Dotychczas zabetonowano 9 z 14 całkowitych ustrojów nośnych. Roboty przygotowawcze na obiektach mostowych oraz ich fundamenty zostały ukończone. Wykonywane są dalsze prace na tych elementach drogi. Trwają też roboty na 9 z 9 przepustów ramowych, w tym na 8 prace są na etapie końcowym.
Obwodnica będzie miała 16,5 km długości, z czego 7,4 km powstanie jako trasa dwujezdniowa (DK-46), a 9,1 km jako trasa jednojezdniowa (DK-41). Inwestycja zakłada budowę 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego nad rzeką Nysa Kłodzka, 304-metrową estakadą nad Kanałem Ulgi oraz dwóch wiaduktów nad istniejącymi liniami kolejowymi.
Wykonawcą drogi jest konsorcjum firm Mota-Engil oraz Himmel i Papesch Opole. Czeka go jeszcze dużo pracy ponieważ obecnie stopień zaawansowania finansowego kontraktu, czyli robót odebranych i zafakturowanych wynosi 51,55%. Koszt całej inwestycji to około 367 milionów złotych, z czego 85%stanowią fundusze unijne.
„Funkcjonowanie nowego układu komunikacyjnego wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez przejęcie znacznej części ruchu, który obecnie prowadzony jest ulicami Nysy, w tym ruchu szczególnie uciążliwych samochodów ciężkich. Spowoduje to poprawę klimatu akustycznego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, gleby i wód na terenach znajdujących się w pobliżu dróg i ulic, które zostaną odciążone przez obwodnicę” – informuje GDDKiA w Opolu.