W trzecim kwartale br. świętokrzyski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłosić przetarg na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. – Miasto, tak samo jak inne miejscowości nie posiadające obwodnic, boryka się z dużym natężeniem ruchu, szczególnie na ulicach wlotowych i wylotowych – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Krzysztof Kowalczyk naczelnik wydział infrastruktury komunalnej Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.
O budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego władze miasta zabiegały w GDDKiA od wielu lat. – Zakończona realizacja gminnej inwestycji drogowej w roku 2012, współfinansowanej ze środków unijnych, polegającej na budowie IV etapu ulicy Zagłoby od Al. 3 Maja do przecięcia z przedłużeniem ulicy Jana Samsonowicza wraz z budową wiaduktu na torami PKP i węzła „Brezelia” na przecięciu z DW-755, umożliwiła podjęcie starań ze strony Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i Powiatu Ostrowieckiego w GDDKiA Oddział w Kielcach o budowę pozostałej części obwodnicy miasta od węzła „Brezelia” do drogi krajowej nr 9 – informuje Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.
– Miasto Ostrowiec Świętokrzyski tak samo jak inne miasta nie posiadające obwodnic boryka się z dużym natężeniem ruchu, szczególnie na ulicach wlotowych i wylotowych na teren miasta. Takim przykładem jest ulica Sandomierska znajdująca się w ciągu drogi krajowej nr 9, gdzie w godzinach szczytu tworzą się korki, które utrudniają życie jej mieszkańców – komentuje Krzysztof Kowalczyk.
Wyświetl większą mapę
Duże natężenie ruchu na tej ulicy jest też zmorą kierowców zarówno ruchu lokalnego i tranzytowego. – Corocznie na zebraniach w ramach spotkań władz miasta z mieszkańcami poszczególnych rad osiedli, temat wyprowadzenia ruchu tranzytowego z ulic gminnych poza teren miasta jest głównym i mocno akcentowanym wnioskiem wszystkich mieszkańców naszego miasta – mówi przedstawiciel UM w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Planowana obwodnica upłynni ruch na nowym przebiegu DK-9, zmniejszy natężenie ruchu na niektórych lokalnych ulicach i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na ulicach lokalnych. Przewidywany koszt inwestycji to ok. 40 mln zł.
Trasa obwodowa to oczywiście nie wszystko. Dla lepszego skomunikowania miasto potrzebuje jeszcze innych inwestycji. Najważniejszą i najbardziej oczekiwaną jest rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 754 przebiegającej ulicami: Aleja 3 Maja, Okólna, Denkowska i Radwana. Przedsięwzięcie ma obejmować rozbudowę mostu na rzece Kamiennej.