– To strategiczna inwestycja drogowa, która będzie stanowić nowy kręgosłup komunikacyjny naszego miasta i zapewni wzrost bezpieczeństwa mieszkańcom – mówił prezydent Andrzej Nowakowski podczas otwarcia drugiego odcinka obwodnicy Płocka.
Inwestycja rozpoczęła się we wrześniu 2016 roku, a prace budowlane zakończyły się w maju br. Wczoraj, 19 lipca, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję o dopuszczeniu tego odcinka do użytkowania.
– Trasa wyprowadzi transport z ładunkami niebezpiecznymi, a także odciąży centrum Płocka od ruchu aut osobowych. Ta droga daje także nową perspektywę rozwoju naszego miasta, otwiera bowiem kolejne tereny inwestycyjne. A to oznacza zarówno większe podatki do budżetu miasta, ale przede wszystkim nowe miejsca pracy dla mieszkańców Płocka i regionu. Co ważne, pozyskaliśmy na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej – podkreślał prezydent Nowakowski.
Zakończone przedsięwzięcie jest drugim odcinkiem obwodnicy Płocka. Budowa tego fragmentu kosztowała ponad 37,5 mln zł, a dofinansowanie unijne wyniosło ponad 30,1 mln zł.
– Cieszę się, że tak sprawnie wydajemy środki unijne. Gratuluję prezydentowi i wszystkim, którzy byli zaangażowani w stworzenie projektu i jego realizację. Mam nadzieję, że wkrótce spotkamy się na otwarciu kolejnego etapu, bo ta inwestycja jest bardzo sprawnie realizowana. Życzę wszystkim bezpiecznego podróżowania – mówił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
Wyświetl większą mapę
Szczegóły techniczne dotyczące otwartej dziś drogi przedstawił zastępca prezydenta Płocka ds. rozwoju i inwestycji Jacek Terebus. – To droga w klasie GP, czyli ruchu przyśpieszonego. Łącznie powstało ponad 7,2 km nowych dróg, w tym długość głównej drogi wynosi 2,7 km, dróg serwisowych wraz z sięgaczem do ul. Otolińskiej 3,6 km, a łącznic 830 metrów – wyliczał wiceprezydent.
Droga ciągnie się od ul. Otolińskiej do Bielskiej. – Najtrudniejszym etapem przy budowie tego odcinka była oczywiście budowa obiektów inżynierskich. Szczególnie spektakularne były prace przy wiadukcie kolejowym. Powstał on 40 metrów obok miejsca docelowego, a potem te 3600 ton nasunęliśmy w miejsce rozebranego wcześniej nasypu i w ciągu trzech tygodni przywróciliśmy ruch kolejowy – podkreślał wiceprezydent Terebus.
Cały czas trwa realizacja trzeciego etapu trasy obwodowej dla Połocka. Jak podaje miasto – podaje, że ta część inwestycji jest na wysokim poziomie zaawansowania. Wczoraj odbywały się próby obciążeniowe trzech mostów.