Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał umowę na projekt i budowę obwodnicy Radomyśla Wielkiego. Wykonawcą zostało Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Cena tej ponad 3-kilometrowej drogi to ponad 10 mln zł.
Inwestycja przewiduje budowę drogi o długości ok. 3,1 km. Będzie ona miała 7-metrową jezdnię z poszerzeniami na łukach poziomych oraz dodatkowe pasy ruchu dla skręcających w lewo i prawo, a także obustronne pobocza o szerokości 1,25 m. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 984 rozpocznie się od skrzyżowania trójwylotowego w formie ronda. W ciągu obwodnicy powstaną kolejne trzy: w miejscu przecięcia z ulicą Wałową, na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki oraz na końcu obwodnicy – włączenie do istniejącej drogi wojewódzkiej.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu drogi, otrzymanie pozwoleń na budowę, budowa infrastruktury oraz uzyskanie zezwoleń na jej użytkowanie. Roboty budowlane powinny ruszyć wiosną 2018 roku. Zgodnie z umową nowy odcinek drogi powinien powstać do 30 listopada 2018 roku.
Jak podaje portal „
hej.mielec.pl” – droga pozwoli ominąć centrum Radomyśla Wielkiego, co przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców, a ponadto otworzy nowe tereny inwestycyjne. – Ta inwestycja była oczekiwana od wielu lat. Patrzymy na tę niedużą inwestycję w kategoriach dojazdu do autostrady A4. Efektem jest również dojazd tą drogą do obwodnicy Mielca przez nowy most – powiedział Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego. – Ta inwestycja na szczęście nie rodzi większych konfliktów społecznych, nie ma tu wyburzeń, nie ma większych problemów – dodał.
– Ten odcinek drogi może co do zakresu nie jest bardzo imponujący, natomiast z punktu widzenia miasta jest niezwykle istotny. Z centrum Radomyśla Wielkiego na obwodnicę przeniesie ruch o natężeniu 9400 pojazdów na dobę. Średnio tyle pojazdów każdego dnia przejeżdża przez centrum Radomyśla – powiedział Piotr Miąso, dyrektor PZDW. – Umowa, którą dzisiaj podpisujemy opiewa na 10 mln 300 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć koszty odszkodowań, wykupów nieruchomości. Tym samym całkowita wartość tego zadania wyniesie kilkanaście milionów zł – dodał Miąso.
Franciszek Kosiorowski z Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów przyznał, że gdyby przetarg dotyczył wyłącznie budowy, to już dzisiaj składałby deklarację dotyczące zakończenia inwestycji. – Przed nami jest jednak dosyć duży i trudny zakres prac związany z projektowaniem i uzgadnianiem – powiedział Kosiorowski. – Jestem optymistą jeśli chodzi o realizację, natomiast umiarkowanym optymistą jeżeli chodzi o przygotowanie dokumentów – dodał.