Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po raz czwarty przekłada termin otwarcia ofert w przetargu na budowę Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Według najnowszych informacji publikacja propozycji otrzymanych przez zamawiającego ma nastąpić 24 kwietnia br.
Przetarg dotyczący budowy Północnej Obwodnicy Krakowa, czyli drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice
ruszył 23 grudnia 2017 roku. Początkowo otwarcie ofert miało nastąpić 2 lutego br. Niestety ten termin był przekładany już czterokrotnie.
Następnymi planowanymi datami publikacji propozycji od potencjalnych wykonawców były dni: 9 marca br., 27 marca br., 10 kwietnia br., a obecnie jest to 24 kwietnia br.
Jak podaje krakowski oddział GDDKiA – sytuacja jest spowodowana dużą ilością pytań od firm. Miało ich wpłynąć ponad 800.
Północna Obwodnica Krakowa zostanie wybudowana jako droga ekspresowa S52 o łącznej długości 14,87 km, rozpoczynająca się od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica i dalej do węzła Kraków Mistrzejowice. Inwestycja polegać będzie także na dostosowaniu do parametrów klasy S na istniejącym odcinku węzeł Modlniczka (Radzikowskiego) – węzeł Modlnica – na długości 2,32 km (odcinek I).
Trasa ma być budowana w latach 2019-2022. W obrębie POK przewiduje się budowę 6 wiaduktów w ciągu samej trasy, 4 wiaduktów nad trasą i 3 mostów w ciągu dróg zbiorczych. Zostaną wybudowane węzły Węgrzce i Batowice oraz, jeśli wcześniej wejdzie do realizacji trasa Wolbromska, także węzeł Wolbromski.
Zamówienie będzie prowadzone w formule „projektuj i buduj” to oznacza, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji inwestycji, uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, budowy infrastruktury oraz otrzymania zezwoleń na użytkowanie drogi.
Trasa między węzłami Modlnica i Kraków Mistrzejowice jest jedną z ostatnich części ringu drogowego wokół stolicy Małopolski. Brakuje jeszcze odcinka drogi ekspresowej S7, po wschodniej stronie miasta, która obecnie jest w przetargu. Po ukończeniu tych inwestycji droga okalająca Kraków będzie w pełni gotowa. Jeśli inwestycje będą szły zgodnie z planem to miasto będzie
pierwszy w Polsce z w pełni domkniętym drogowym ringiem.