Partner serwisu
Drogi i autostrady

S61 Wysokie – Raczki wyprzedza harmonogram. Budimex już na półmetku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
25-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Około 50 proc. wynosi obecnie zaawansowanie prac na odcinku drogi ekspresowej S61 Wysokie – Raczki. Wykonawca – Budimex – wyprzedza harmonogram o kilka miesięcy.

Obecnie prace ziemne są zrealizowane w 90% i trwają prace przy konstrukcji nawierzchni. – Jest już testowany odcinek próbny betonu na długości 2 km. Trwają także prace bitumiczne na drogach poprzecznych – informuje Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.

Według przekazanej przez niego informacji w 40 proc. zaawansowana jest budowa obiektów inżynieryjnych – wiaduktów i przejść.

Utrzymanie dobrego tempa prac wymaga sporego zaangażowania potencjału ludzkiego i maszyn budowlanych. – Każdego dnia na budowie pracuje około 170 jednostek sprzętu i ok. 470 osób – mówi Michał Wrzosek.



Wyświetl większą mapę

Odcinek trasy S61 na odcinku pomiędzy węzłami Wysokie i Raczki liczy 20 km długości. Jest fragmentem międzynarodowej trasy Via Baltica.

Umowa z Budimeksem została zawarta w lipcu 2018 roku i miała wartość 484,3 mln zł. W październiku 2019 roku wojewoda warmińsko-mazurski wydał ZRID dla tej inwestycji.

W ramach kontraktu powstaje droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Droga powstaje w nowym śladzie. Do wybudowania jest w sumie 25 obiektów inżynierskich w tym węzeł drogowy – Wysokie.

Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Budowa tej trasy jest współfinansowana w ramach Instrumentu „Łącząc Europę”.

Planowana data zakończenia prac na całym odcinku to czerwiec 2021 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5