Skierniewice ogłosiły przetarg na przebudowę ulicy Czerwonej. W przyszłości miałaby ona stanowić fragment wschodniej obwodnicy miasta.
Szykuje się rozbudowa ul. Czerwonej w Skierniewicach wraz z przyległymi ulicami, które dochodzą do tej drogi. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę skrzyżowania ulicy M. Skłodowskiej-Curie / ul. Widok / ul. Czerwonej, a także przebudowę samej ulicy Czerwonej na odcinku od skrzyżowania z ul. M. Skłodowskiej-Curie do skrzyżowania z ul. Przemysłową oraz od ul. Przemysłowej do ulicy Fabrycznej. W ramach inwestycji miałyby powstać cztery ronda od których odchodziłyby drogi dojazdowe do obwodnicy, w tym powstałoby rondo dla krzyżujących się ulic M. Skłodowskiej – Curie – Fabrycznej – Czerwonej – DW705. Po pracach gminna ulica Czerwona stanie się ulicą powiatową o parametrach grogi klasy G z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy, przedzielonymi środkowym pasem przeznaczonym do lewoskrętów. Podobną klasę drogową zyska ulica Przemysłowa. Rondo krzyżujące ulice Widok, Czerwoną, Skłodowskiej-Curie zaprojektowano ze średnicą 45 metrów z 5-metrowym pasem ruchu. Kolejne rondo - Skłodowskiej-Curie, Fabryczna, Czerwona – będzie mniejsze, bo jego średnica to 36 metrów. Kolejne rondo - M. Skłodowskiej-Curie, Przemysłowa, Armii Krajowej – zaprojektowano z kolei na 30 metrów średnicy. Ostatnie projektowane rondo – ul. Przemysłowej oraz Czerwonej – będzie miało 45 metrów średnicy.
Wykonawca będzie miał 450 dni na realizację robót. Poza przebudową nawierzchni drogowej, usunięte będą musiały być kolizje z sieciami teletechnicznymi, ciepłowniczymi, elektroenergetycznymi, gazowymi i wodno-kanalizacyjnymi. Przewidziano budowę zatok autobusowych, chodników, ciągów pieszo-rowerowych i nowego oświetlenia. W zamierzeniach miasta ul. Czerwona ma przejąć ruch tranzytowy – i wraz z nowym wiaduktem nad torami, ul. Jana III Sobieskiego i ul. Unii Europejskiej w ciągu drogi krajowej nr 70 – stać się niejako wschodnią obwodnicą Skierniewic.
Ulica Czerwona w Skierniewicach będzie mogła być rozbudowana dzięki korzystnemu przetargowi na budowę wiaduktu nad torami w ciągu ulic Piłsudskiego i Zwierzynieckiej. Ostatecznie obiekt zamiast szacowanych 70 mln zł, kosztuje miasto 37,1 mln zł. – Nie musimy pozostałej części dotacji zwracać, pod warunkiem, że wykorzystamy ją na inną inwestycję drogową – podkreślał Krzysztof Jażdżyk, prezydent miasta. – Postanowiliśmy wykorzystać ją na rozbudowę ulicy Czerwonej, co pozwoli wyprowadzić zwłaszcza ciężki ruch samochodowy z zamieszkałych rejonów miasta – dodał.
Składanie ofert na rozbudowę ulicy Czerwonej wraz z budową czterech rond wyznaczono na 26 stycznia 2022 roku. Cena stanowi 60 proc. oceny przetargowej, zaś przedłużenie okresu gwarancji – 40 proc. Zamawiający zaznaczył, że może rozszerzyć zamówienie o 20 proc. wartości prac.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.