Dziś, 21 listopada, otwarta dla ruchu została obwodnica Myszkowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 791. Jak podaje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach – wraz z otwarciem obwodnicy, zastąpiony przez nią odcinek trasy wojewódzkiej z mocy prawa stanie się drogą powiatową.
Budowa obwodnicy Myszkowa rozpoczęła się wiosną 2016 roku. Przetarg na jej realizację wygrało konsorcjum firm Max Bögl i Max Bögl Polska, które złożyło ofertę o cenie 99,311 mln zł, przy czym przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Nowa droga zaczyna się rondem w Mrzygłodzie, na ulicy Zawierckiej. Kolejne rondo wybudowano na skrzyżowaniu z drogą 793 (Siewierz – Święta Anna), a ostatnie, zamykające obwodnicę od strony północnej, powstało na Alei Wolności, w miejscu gdzie kończy się zwarta zabudowa miasta, tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Myszkowską.
View Larger Map
W ramach budowy obwodnicy powstały również skanalizowane skrzyżowania z ulicą Szpitalną i Wyzwolenia, skrzyżowanie przy pobliskich terenach inwestycyjnych oraz 5 wiaduktów nad istniejącymi drogami.
Obwodnica Myszkowa na całej swojej długości ma standard drogi głównej (klasa G). Ma jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m. szerokości każdy. Obwodnicy towarzyszy odpowiednia infrastuktura techniczna i urządzenia poprawiające bezpieczeństwo użytkowników drogi.
Jak podaje ZDW w Katowicach – obwodnica nie tylko odciąży centrum Myszkowa od uciążliwego ruchu tranzytowego, ale pozwoli na skomunikowanie z siecią drogową, powstającej na obrzeżach strefy aktywności gospodarczej.
Budowa południowo-zachodniej obwodnicy Myszkowa liczącej 8,4 km długości, to pierwszy etap modernizacji drogi nr 791. Droga łączy drogi krajowe nr 1, 78 a także drogę nr 7 i jest jedną z ważniejszych arterii komunikacyjnych w północno-wschodniej części województwa śląskiego (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).