Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ponownie wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla
Po raz pierwszy GDDKiA w Opolu wybrała najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu w czerwcu br. Wtedy za najlepszą uznano tę, którą złożyło konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag o wartości 220,628 mln zł. Później, po interwencji Krajowej Izby Odwoławczej, zamawiający musiał unieważnić swoją decyzję. Teraz inwestor dokonał ponownego wyboru. Wykonawcą ponownie ma zostać konsorcjum firm Strabag.
Do zamawiającego trafiło 10 propozycji, z których 5 mieściło się w budżecie inwestora. GDDKiA postanowiła o wyborze drugiej propozycji pod względem najtańszej ceny.
Obwodnica pozwoli ominąć miasto od północy. Ma być poprowadzona w ciągu drogi krajowej nr 40. Będzie miała ok. 14,6 km długości. Wykonawca zrealizuje ją w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Wyświetl większą mapę
Droga będzie miała nawierzchnię bitumiczną z SMA. Wraz z trasą wykonawca wybuduje skrzyżowania, parkingi wraz ze stanowiskami do ważenia pojazdów, a także przebuduje drogi kolidujące z planowaną obwodnicą i drogi dojazdowe. Do wykonania są obiekty inżynierskie, przepusty, chodniki i ścieżki rowerowe.
Wykonawca zadeklarował zrealizowanie zadania w ciągu 36 miesięcy. Do tej pory drogą krajową nr 40 przez Kędzierzyn-Koźle przechodzi duży ruch tranzytowy na kierunku wschód – zachód.