Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk uzgodnił Program Inwestycji dla procesu przygotowawczego budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Pozwala to na ogłoszenie przetargu przez szczeciński oddział GDDKiA na opracowanie koncepcji dla tej inwestycji. To kolejny krok w stronę budowy drogi, na którą miasto czeka od dawna.
Uproszczona Koncepcja Programowa dla S6 zachodniego drogowego obejścia Szczecina, na którą dziś został ogłoszony przetarg, ma zawierać także dokumentację związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.
– Dzięki uzgodnieniu Programu inwestycji i środkom finansowym na przygotowanie dokumentacji będzie możliwa realizacja oczekiwanej od wielu lat – zachodniej obwodnicy Szczecina – wyjaśnia Tomasz Hinc wojewoda zachodniopomorski. – Dzięki obwodnicy i jej kluczowej części tj. przeprawie Police-Święta, znacząca część transportu ciężkiego ominie stolicę województwa, istotnie zmniejszy się również czas dojazdu do lotniska i nad morze – dodaje.
W ramach dokumentacji zostanie zaprojektowany m.in. odcinek drogi ekspresowej o długości około 50 km, 7 węzłów drogowych oraz tunel pod rzeką Odrą i Kanałem Polickim o długości ponad 2,5 km. Zachodnia obwodnica Szczecina ma w swoim założeniu stanowić przedłużenie drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do węzła Kołbaskowo przy autostradzie A6. W aspekcie globalnym stanie się elementem transeuropejskiego szlaku transportowego, wpisując się w układ komunikacyjny nie tylko polskich dróg, ale także niemieckich autostrad A11 i A20. W aspekcie lokalnym wybudowanie nowego odcinka drogi ekspresowej przyczyni się do powstania obwodnicy miasta na wzór berlińskiego ringu.
– Zachodnia obwodnica Szczecina jest inwestycją priorytetową dla województwa zachodniopomorskiego, ponieważ rozwiązuje problemy komunikacyjne zarówno aglomeracji szczecińskiej, jak i pozwala na poprawę płynności ruchu na sieci dróg szybkiego ruchu w obrębie Szczecina – dodaje Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.