Partner serwisu
Drogi i autostrady

W 2021 r. ruszą testy silnika na amoniak. Armatorzy już są nim zainteresowani

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Wärtsilä/ portalmorski.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
W 2021 r. ruszą testy silnika na amoniak. Armatorzy już są nim zainteresowani
fot. Wikimedia CC BY–SA 3.0.
Finlandzki koncern Wärtsilä, w ścisłej współpracy z Knutsen OAS Shipping AS i Repsol, a także Energy Catapult Centre, rozpocznie pierwsze na świecie kompleksowe testy amoniaku jako paliwa w morskim czterosuwowym silniku spalinowym. Próby te są możliwe dzięki grantowi z Norwegian Research Council w ramach programu DEMO 2000.

– To świetny przykład, który ilustruje znaczenie specjalistycznych badań i rozwoju w dziedzinie ropy naftowej. DEMO 2000 jest przedsięwzięciem będącym kolejnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszych ambitnych celów klimatycznych. Musimy rozwijać i wykorzystywać nowe technologie, które zmniejszają szkodliwe emisje. Jesteśmy szczęśliwi, mogąc wspierać prace rozwojowe, które mogą doprowadzić do zwiększonego wykorzystania amoniaku jako paliwa w żegludze i w sektorze morskim. Wiedza pozyskana w wyniku prac będzie również stanowić ważny wkład w opracowanie przepisów dotyczących stosowania amoniaku i innych paliw niskoemisyjnych – mówi Tina Bru, norweska minister ds. ropy naftowej i energii.

Amoniak jest obiecujący jako bezwęglowe paliwo do zastosowań morskich, ze względu na konieczność realizacji przez przemysł morski wizji Międzynarodowej Organizacji Morskiej dotyczącej zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z żeglugi o co najmniej 50% do 2050 r.. Ponadto, amoniak ma ogromny potencjał w zakresie dostarczania zielonej energii do odległych systemów energetycznych, takich jak instalacje morskie na norweskim szelfie kontynentalnym.

Prace rozwojowe prowadzone przez firmę Wärtsilä, przygotowania do wykorzystania amoniaku jako paliwa, są kontynuowane w ramach tego programu testowego. Będzie to pierwszy na świecie pełnowymiarowy test czterosuwowych silników spalinowych. Właściwe prace rozpoczną się w pierwszym kwartale 2021 roku w ośrodku testowym Energy Catapult Centre w Stord w Norwegii.

Testy a rzeczywistość

– Wärtsilä, w ramach prac rozwojowych nad przyszłymi paliwami, badała wykorzystanie amoniaku jako przyszłego paliwa bezwęglowego poprzez inicjatywę ZEEDS. Pierwsze testy spalania amoniaku rozpoczęły się w Vaasa w Finlandii zimą 2020 r. i będą kontynuowane w ramach długoterminowych testów w Energy Catapult Centre w Stord w Norwegii.

Przedsięwzięcie to potwierdza przewodnią pozycję naszych obiektów testowych i Norwegii w zakresie testowania i opracowywania rozwiązań do wykorzystania paliw morskich wolnych od dwutlenku węgla – mówi Willie Wågen, dyrektor generalny Energy Catapult Centre. Program jest prowadzony przez SIVA w ścisłej współpracy z Innovation Norway i Norweską Radą Badań Naukowych, a finansowany przez norweskie Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Rybołówstwa.

Pełnowymiarowy program testowania paliwa może utorować drogę do wykorzystania silników zasilanych amoniakiem w rzeczywistej eksploatacji statków w ciągu kilku lat, a już dziś kilku armatorów wykazuje zainteresowanie tą możliwością.

Współpraca z rządem

– Przyszłe wprowadzenie amoniaku jako paliwa bezwęglowego, w połączeniu z produkcją czystej energii z morskich elektrowni wiatrowych lub innych odnawialnych źródeł energii może być początkiem nowej ery przemysłowej dla norweskiego przemysłu – zaznacza Egil Hystad, dyrektor generalny ds. innowacji rynkowych w Wärtsilä Marine Business. – Norweska kultura współpracy i dzielenia się wiedzą pomiędzy różnymi firmami i sektorami, jest wielkim wsparciem w wypełnianiu dużych luk technologicznych. Pomoc, współpraca i finansowanie ze strony instytucji rządowych są niezbędne, aby doprowadzić do zmian w kierunku przyszłości wolnej od emisji dwutlenku węgla – kontynuuje Egil Hystad.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Intermodal i logistyka

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

LNG coraz popularniejsze w Porcie Gdynia

Intermodal i logistyka

LNG coraz popularniejsze w Porcie Gdynia

inf. pras 11 września 2020

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Intermodal i logistyka

Zmiany klimatyczne ograniczyły przepustowość Kanału Panamskiego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

LNG coraz popularniejsze w Porcie Gdynia

Intermodal i logistyka

LNG coraz popularniejsze w Porcie Gdynia

inf. pras 11 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5