Dziś, 19 stycznia, zastępca prezydenta Warszawy, Michał Olszewski, poinformował o złożeniu przez miasto odwołania od niedawno wydanej przez wojewodę mazowieckiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji dotyczącej budowy odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) w ciągu drogi ekspresowej S2 na Ursynowie. Skarżony jest tylko temat filtrów, co nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Powodem złożonego dziś odwołania jest brak uwzględnienia filtrów na wyrzutniach spalin z tunelu pod linią metra na warszawskim Ursynowie. Miasto oraz mieszkańcy domagają się założenia ich od razu przy budowie infrastruktury.
Jak w sierpniu informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – wyrzutnie będą skonstruowane w taki sposób aby filtry można było zamontować później po otwarciu drogi.
Jak uzasadnia na koncie na portalu społecznościowym zastępca miasta stołecznego Warszawy – zdrowie mieszkańców nie zostało wzięte pod uwagę.
Sam tunel leży w ciągu odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy. Liczy on 4,6 km, z czego 2,3 km będzie stanowił tunel drogowy. Jego wykonawcą jest firma Astaldi, która wyceniła zadanie na 1,301 mld zł.
Według planu droga miała zostać oddana do użytku w III kwartale 2020 roku. Termin ten staje się jednak coraz mniej realny. Wykonawca deklarował możliwość rozpoczęcia prac już w lipcu 2017 roku. Najpierw trzeba było poczekać na zezwolenie od wojewody mazowieckiego,
które ostatecznie zostało wydane w grudniu ubiegłego roku. Potem pojawił się problem z Bazarkiem Na Dołku, który ulokowany jest w miejscu gdzie mają ruszyć pierwsze prace. Ostatecznie kupcy maja zwolnić teren, ale dokładnego termin nadal nie ma.
Inwestycja dotycząca budowy Południowej Obwodnicy warszawy w ciągu S2 została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy to droga o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) powierzona firmie Astaldi (wartość 1,222 mld zł). Drugi to trasa licząca 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Ten fragment powierzono Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt (wartość 757,643 mln zł). Trzecia część to droga o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła). Realizuje go firma Warbud (wartość 561,660 mln zł).