Zaawansowanie prac na obwodnicy Wałbrzycha wkracza w kolejny etap – ruszyły roboty związane z układaniem asfaltowej nawierzchni. Budimex ma czas do czerwca przyszłego roku. Dzięki łagodnej zimie udało się trochę przyspieszyć. Wykonawca deklaruje niezwalnianie tempa.
Obwodnica Wałbrzycha to wspólna inwestycja miasta Wałbrzycha i GDDKiA. Powstaje w ciągu drogi krajowej nr 35. Zadanie powierzono Budimeksowi. Wykonawca poinformował właśnie o rozpoczęciu robót związanych z układaniem nawierzchni asfaltowej.
– Prowadzone aktualnie prace dotyczą odcinka testowego o długości kilkuset metrów w północnej części obwodnicy Wałbrzycha. To ważny krok w perspektywie całego projektu – podkreśla wykonawca. Prace na tym kontrakcie ruszyły w kwietniu ub. roku. Obecnie są zaawansowane w 45 proc. Tempo prac jest duże. – Na budowie pracuje każdego dnia ponad 250 osób oraz ponad 100 jednostek sprzętu – informuje Michał Wrzosek, rzecznik Budimeksu. Jak mówi, spółka realizuje prace przy obiektach inżynieryjnych, z których najbardziej zaawansowane są te przy węźle Żeromskiego. Same prace nawierzchniowe będą trwały do końca tego roku. – Układanie nawierzchni – warstwy wiążącej i ścieralnej to ważny etap pokazujący zaawansowanie prac – stwierdza rzecznik.
– Budowę obwodnicy Wałbrzycha realizujemy w maksymalnie możliwym tempie. Wykorzystując słabą zimę przyśpieszyliśmy realizację obiektów inżynieryjnych – mówi Artur Popko wiceprezes zarządu Budimex. Na tym kontrakcie dużym wyzwaniem dla generalnego wykonawcy są podziemne kolizje ze starą infrastrukturą górniczą i mediami miejskimi nieujętymi w dokumentacji projektowej. – W harmonogramie prac pojawiły się komplikacje, wynikające z kolizji instalacji podziemnych, których nie obejmował projekt. Mimo przeciwności, nie planujemy zwalniać tempa – dodaje Popko.
Obwodnica Wałbrzycha będzie miała blisko 6 km długości. Ma być drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach zadania powstaną dwa węzły drogowe: Żeromskiego i Reja. Zaplanowano także budowę 3 wiaduktów, a także kładki i podziemnego przejścia dla pieszych.
Droga odciąży istniejący układ komunikacyjny Wałbrzycha na kierunku północ – południe. Jest także ważna dla odciążenia od ruchu tranzytowego pobliskiego uzdrowiska Szczawna-Zdroju.
Trasa powstaje w większości na terenie miejskim, jednak ze względu na krótki odcinek poza miastem (na terenie wspomnianego Szczawna-Zdroju) potrzebne było porozumienie z GDDKiA. Starania o tę budowę trwały wiele lat. Obwodnica powinna być gotowa w czerwcu przyszłego orku. Koszt robót budowlanych to ok. 250 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.