Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wesoła bardzo depresyjna na wizualizacjach WOW. Mieszkańcy walczą o inny przebieg drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyenkInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Do końca kwietnia br. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ma wydać decyzję środowiskową dla odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy od Ząbek do Zakrętu. Jest to najbardziej sporny fragment drogi. Od lat toczą się rozmowy dotyczące jego przebiegu. Mieszkańcy i lokalne władze nie zgadzają się na wariant rekomendowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, który zakłada budowę trasy na wysokim nasypie. Ich zdaniem takie rozwiązanie znacznie pogorszy standard życia w Wesołej i chcą zmiany przebiegu na taki, który przewiduje budowę węzła i tunelu.

Sporny odcinek ringu

W trzecim kwartale bieżącego roku warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłosić przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) na odcinku od Ząbek do Zakrętu w ciągu drogi ekspresowej S17. Jest to najbardziej problematyczny fragment całego ringu wokół Warszawy.

Sprawa fragmentu WOW, biegnącego przez dzielnicę Wesoła toczy się od lat. Inwestycja jest jedną z najbardziej wyczekanych w Warszawie i całym regionie. Problemem jest jednak forma w jakiej trasa ma powstać.

Wszystko w rękach RDOŚ

Wszystko zależy od decyzji środowiskowej, którą w kwietniu br. ma wydać Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku. Ma ona do wyboru trzy warianty, w tym jeden, który rekomenduje zamawiający.

Wariant, który jest najbardziej popierany przez GDDKiA (tzw. wariant zielony) zakłada budowę wysokiego nasypu, na którym będzie znajdować się szeroka trasa otoczona ekranami akustycznymi. Dodatkowo w tym wypadku trasa ma przebiegać przez centrum dzielnicy.

Ten pomysł bardzo nie podoba się mieszkańcom Wesołej. Jak podaje zrzeszenie Sąsiedzi dla Wesołej – Rada Dzielnicy w stanowisku nr 6 uzasadniała, że wariant zielony jest "najgorszy dla Społeczności Wesoła: na wysokim nasypie, bez tunelu zabezpieczającego przyległe tereny zabudowane".

Stowarzyszenie zapowiada, że w razie zatwierdzenia przez RDOŚ w Białymstoku wariantu zielonego decyzja będzie zaskarżana aż do skutku. Ich zdaniem droga powinna powstać według tzw. wariantu czerwonego. Zakłada on ominięcie centralnej części Wesołej oraz budowę tunelu i węzła. To nie tylko ułatwiłoby życie mieszkańcom, ale także było korzystne dla środowiska. Oczywiście wiąże się to również z większymi kosztami inwestycji.

W ostatnim czasie zrzeszenie Sąsiedzi dla Wesołej opublikowało w mediach społecznościowych wizualizacje przedstawiające krajobraz dzielnicy po wybudowaniu trasy (możecie je zobaczyć w galerii tekstu). Dla porównania umieszczono również aktualne zdjęcia tych miejsc, w których powstanie infrastruktura. Grafiki pokazują, że przyszłość Wesołej w przypadku zatwierdzenia wariantu zielonego nie przedstawia się kolorowo.

Przeciwni wyborowi Generalnej Dyrekcji są także przedstawiciele Sulejówka. 7 marca br. odbyło się spotkanie stowarzyszenia Lepszy Sulejówek i burmistrza miasta z wicemarszałek Senatu Marią Koc. Tematem rozmów była budowa drogi w wariancie czerwonym.
 
Złą informacją dla mieszkańców zarówno Wesołej jak i Sulejówka jest to, że w przypadku większości przedsięwzięć wariant rekomendowany przez GDDKiA jest wybierany przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Oczywiście możliwe jest przychylenie się do innej formy trasy, szczególnie przy silnym nacisku ze strony społecznej.

WOW

S17 od Ząbek do Zakrętu jest ostatnim fragmentem Wschodniej Obwodnicy Warszawy, i całego ringu, który nie otrzymał jeszcze decyzji środowiskowej. W ubiegłym roku podpisane zostały umowy na realizację węzła Lubelska oraz odcinka S17 Lubelska – Zakręt. Dodatkowo w listopadzie wydana została decyzja środowiskowa dla odcinka Drewnica – Ząbki.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5