Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę obwodnicy Wronek w ciągu dróg wojewódzkiej nr 182 i 184. Jest to drugie postępowanie dotyczące tej inwestycji. Pierwsze dotyczyło również projektu infrastruktury, jednak po opracowaniu dokumentacji wykonawca zdecydował się odstąpić od kontrakt.
W ramach inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego powstanie obwodnica o długości 5,2 km. Jej początek będzie zlokalizowany na ul. Szamotulskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 w Nowej Wsi (gmina Wronki), a koniec na rondzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 za rzeką Wartą we Wronkach. Zakres robót obejmie budowę m.in. trójprzęsłowego mostu nad Wartą, wiaduktu kolejowego nad linią PKP, wiaduktu nad drogą prowadzącą do miejscowości Stróżki, trzech rond, przepustów drogowych, dróg dojazdowych do terenów przyległych, chodników i ciągów pieszo-rowerowych w obrębie skrzyżowań.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Wronek jest wyprowadzenie ruchu samochodowego (zwłaszcza tranzytowego) ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym województwa.
Projekt uzyskał unijne dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+. Termin realizacji to 2022 rok. Termin składania ofert mija 2 września. Podczas ich oceny zamawiający będzie brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), okres udzielenia rękojmi (20%) oraz doświadczenie kierownika budowy (20%).
Pierwotnie (od 2016 r.) inwestycja była realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przez firmę Budimex i miała zakończyć się w 2019 roku. Jednak w lutym br. umowa z wykonawcą została rozwiązana. W efekcie Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ponownie wystąpił o unijne dofinansowanie inwestycji i ogłosił przetarg na budowę w systemie „buduj”.