Dziś ok. godziny 12:00 samochody ruszyły Trasą Nowohucką w ciągu drogi ekspresowej S7. Trasa oddana do ruchu to drugi odcinek Wschodniej Obwodnicy Krakowa. – Dzięki odpowiedniej realizacji ten fragment możemy oddać prawie miesiąc przed planowanym terminem – mówił podczas wydarzenia minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Nowa droga zawiera m.in. dwa mosty. Są to obecnie najdłuższe przeprawy przez Wisłę w Małopolsce. Mają one długości 706 m i 695,5 m. Konstrukcja została zaprojektowana tak aby mogły pod nią przepływać jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m. Jej wysokość to 66 m.
– To bez wątpienia ważny dzień dla Małopolan. Dziś udostępniamy kierowcom długo oczekiwaną drogę, która przeniesie znaczną część ruchu poza Kraków. Zmianę na plus odczują szczególnie mieszkańcy Nowej Huty, gdyż zyskuje ona dostęp do autostrady A4. Otwarcie tego odcinka zbliża nas do ukończenia całej S7 i zarazem połączenia północnej i południowej Polski – powiedział Andrzej Adamczyk.
Wyświetl większą mapę
Wartość całego zadania to ok. 529 mln zł brutto. Wykonawcą kontraktu jest konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner. Na początku czerwca br. mosty pomyślnie przeszły próby obciążeniowe. W ich czasie pod obiektem, zgodnie ze zwyczajem, stali projektant i wykonawca. Badane było ugięcie mostu podczas obciążenia pojazdami.
Całą trasa przebiega przez wschodnią część miasta Krakowa i łączy dzielnice Bieżanów i Nowa Huta. Droga ekspresowa będzie docelowo łączyła także autostradę A4 z drogą DK-79 oraz umożliwi w perspektywie kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 w północnej części Województwa Małopolskiego od Krakowa do południowej granicy Województwa Świętokrzyskiego.