Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wykonawca koncepcji WOW przez Wesołą wybrany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wykonawca koncepcji WOW przez Wesołą wybrany
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Ząbki – węzeł Zakręt. Jest to część Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Zadanie ma wykonać konsorcjum firm z województwa śląskiego. Koszt to niemal 4 mln zł.

Przetarg na realizację zadnia ruszył 1 lutego br. Na jego ogłoszenie pozwoliło wydanie decyzji środowiskowej dla części tej trasy biegnącej przez Wesołą, które, po wielu przełożeniach terminu ogłoszenia, opublikowano na koniec grudnia 2018 roku.

Zestawienie 13 ofert, które otrzymała GDDKiA, poznaliśmy 14 marca br. Ich wartość mieściła się w zakresie cenowym od 3,863 do 8,374 mln zł. Ostatecznie zamawiający wybrał najtańszą z propozycji. Złożyło ją konsorcjum firm Complex Projekt i Firma Projektowa Wanecki.

Przetarg dotyczy odcinka od km ok. 3+600 do km ok. 13+782, czyli od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Przebiega on przez dwie warszawskie dzielnice – Wesołą i Rembertów, oraz przez Zielonkę. Jego planowana długość to 10,182 km (planowany przebieg widać na poniższej mapie). Zgodnie z założeniami infrastruktura ma powstać do 2023 roku.
 
Fragment ten, za węzłem Ząbki, ma łączyć się z odcinkiem od węzła Drewnica (na obwodnicy Marek w ciągu S8) do węzła Ząbki, dla którego opracowywanie koncepcji trwa od 24 września 2018 roku i ma potrwać do końca września br. (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Z drugiej strony, za węzłem Zakręt, powstaje już krótki odcinek WOW od węzła Zakręt do węzła Lubelska, który buduje firma Warbud (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). W budowie jest również węzeł Lubelska, który połączy w sobie wschodnią i południową obwodnicę Warszawy.

Te trzy odcinki (Drewnica – Ząbki, Ząbki – Zakręt i Zakręt – Lubelska) mają stanowić całość Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Po wybudowaniu tych fragmentów oraz wcześniejszym ukończeniu budowy powstających części Południowej Obwodnicy Warszawy, stołeczny ring zostanie domknięty.

Problematyczny odcinek

Realizacja trasy w planowanym kształcie spotkała się z dużym sprzeciwem mieszkańców dzielnicy Wesoła. Od dawna znaczna część tamtejszej społeczności protestuje przeciwko budowy WOW w tzw. „wariancie zielonym”. Do wyboru był jeszcze „wariant czerwony”, który chcieli oni przeforsować, ale również on miał swoich przeciwników w tej dzielnicy. Ostatecznie, po wielokrotnym przekładaniu terminu wydania decyzji środowiskowej, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku przychyliła się do budowy infrastruktury w formie wybranej przez inwestora, czyli w „wariancie zielonym”. Oba przebiegi można znaleźć na poniższej mapie, na której są one zaznaczone odpowiednimi kolorami (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
 
W ostatnim czasie Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie podała nowy termin rozpatrzenia odwołań od decyzji środowiskowej dla tego odcinka WOW. 20 maja br. odbył się kolejny protest mieszkańców Wesołej w tej sprawie (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5