Obwodnica miejscowości Dobra w powiecie łobeskim jest już otwarta. Droga, która łączy DW–146 i DW–144 wyprowadziła ruch tranzytowy poza miejscowość i poprawiła bezpieczeństwo.
– To symboliczne usunięcie ostatnich barier przez mieszkańców tylko udowadnia, że otwieramy inwestycję, którą społeczność lokalna szczególnie wyczekiwała. Pod względem liczby wypadków jest to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg wojewódzkich, nie wspominając o uciążliwości dla mieszkańców Dobrej. Wierzę, że to już przeszłość. – powiedział cytowany w komunikacie prasowym marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Obejście łączy od strony południowo-zachodniej drogi wojewódzkie nr 146 i 144. Inwestycję zrealizował Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Jej koszt to ok. 10 mln zł, z czego 8,6 mln zł to dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014–2020.
Droga nr 144 jest łącznikiem pomiędzy dwoma drogami krajowymi. Zaczyna się w Nowogardzie, a kończy w Chociwlu. Pod względem liczby wypadków jest to jedna z 20 najbardziej niebezpiecznych dróg wojewódzkich. Droga nr 146 prowadzi natomiast od drogi wojewódzkiej nr 106 (Nowogard – Stargard) do Łobza. Miejscowość Dobra jest położona na skrzyżowaniu tych dróg. Charakteryzuje ją ciasny układ ulic. Mimo to, do tej pory przez Dobrą odbywał się ruch tranzytowy, w tym samochodów ciężarowych, które przewoziły żwir z pobliskich kopalń do Szczecina.
Wyświetl większą mapę
Roboty objęły 1,26 km. Wybudowano jednojezdniową drogę o szerokości 7 m wraz z 2,5-metrowym chodnikiem z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Powstała nowa kanalizacja deszczowa i oświetlenie. Na trasie zbudowano dwa nowe ronda oraz przebudowano jedno istniejące.
Obwodnica została poprowadzona po starym nasypie kolejowym, co wymagało sporych prac ziemnych – konieczne było m.in. poszerzenie wykopu. Na trasie rozebrano też zdewastowany wiadukt, który służył mieszkańcom do przejeżdżania nad torami. Na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego, powstało mini rondo z przejezdną wyspą. Dalej nowa droga wojewódzka biegnie po istniejącej wcześniej ul. Bema.
Ostatni odcinek prowadzi do istniejącego wcześniej ronda gdzie ul. Bema łączy się z drogą nr 144 (ul. Piłsudskiego). Rondo zostało przebudowane.
Zadanie. Między lutym a listopadem tego roku wykonało PRD Nowogard.