Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na budowę obwodnicy Myśliborza w ciągu drogi krajowej nr 26. Do realizacji zadania zgłosiło się trzech chętnych. Jeden z nich złożył propozycje mieszcząca się w budżecie inwestora.
Do GDDKiA trafiły oferty od firm: Strabag (44,660 mln zł), Maldrobud (41,361 mln zł) oraz Budimex (49,076 mln zł). Wszyscy startujący w postępowaniu zaproponowali objęcie prac okresem rękojmi o długości 60 miesięcy. Kwota jaką Generalna Dyrekcja planuje przeznaczyć na realizację tego przedsięwzięcia to 41,878 mln zł.
Teraz złożone oferty zostaną ocenione pod względem takich aspektów jak: cena (60%), okres rękojmi za wady fizyczne (20%) oraz doświadczenie kierownika budowy (20%).
Myślibórz jest miastem o zabytkowym centrum leżącym w południowo-zachodniej części województwa zachodniopomorskiego, nad jeziorem Myśliborskim. Obecnie dosłownie przez środek miasta jeżdżą TIRy, które znacznie obniżają komfort życia w tej miejscowości. Nowa trasa będzie liczyć tylko 2,4 km drogi, ale jest to fragment niezbędny aby kierowcy mogli ominąć centrum Myśliborza, a mieszkańcy mogli odetchnąć z ulgą (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Według planu trasą ma zostać otwarta w listopadzie 2021 roku. Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza.