Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę z wykonawcą obwodnicy Myśliborza w ciągu drogi krajowej nr 26. Zadanie zostanie powierzone firmie Maldrobud, która otrzyma za jego realizację ponad 40 mln zł.
Wybrana oferta jest warta 41,36 mln zł. Obwodnica wyprowadzi z Myśliborza ruch tranzytowy w ciągu DK-26. Obecnie przebiega przez centrum miasta, w tym pod średniowieczną bramą obronną.
W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo – rowerowe. W przedsięwzięciu partycypuje Gmina Myślibórz, która na etapie przygotowania zrezygnowała z odszkodowań za grunty gminne przejęte pod obwodnicę i pokryła koszty odszkodowań pod drogi wspomagające. Na etapie realizacji gmina pokryje również koszt budowy części dróg wspomagających.
– Mieszkańcy miasta wiele lat musieli czekać na tą bardzo potrzebną obwodnicę, teraz wreszcie jej budowa ruszy i za 28 miesięcy kierowcy ominą centrum Myśliborza – powiedział Łukasz Lendner dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Myślibórz jest miastem o zabytkowym centrum leżącym w południowo-zachodniej części województwa zachodniopomorskiego, nad jeziorem Myśliborskim. Obecnie dosłownie przez środek miasta jeżdżą TIRy, które znacznie obniżają komfort życia w tej miejscowości. Nowa trasa będzie liczyć tylko 2,4 km drogi, ale jest to fragment niezbędny aby kierowcy mogli ominąć centrum Myśliborza, a mieszkańcy mogli odetchnąć z ulgą (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Według planu trasą ma zostać otwarta w listopadzie 2021 roku. Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza.