Przeprowadzana jest modernizacja linii kolejowej 226 pomiędzy Pruszczem Gdańskim, Portem Północnym w Gdańsku. Jak podaje portal „trójmiasto.pl” – największy element tej inwestycji, czyli most na Martwej Wiśle, jest już gotowy. Dodatkowo ukończona została przeprawa nad Mołtawą, a także ułożone zostały fragmenty nowego torowiska. Cały projekt ma być ukończony latem 2016 roku.
– Prace na linii kolejowej nr 226 toczą się zgodnie z przyjętym harmonogramem. Inwestycja powinna być gotowa w sierpniu 2016 roku – mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Zadanie zostało powierzone hiszpańskiemu konsorcjum, na czele którego stoi firma Dragados. Kontrakt ma wartość 312 mln zł.
Mosty na ukończeniuNajwiększy element inwestycji, jakim jest most na Martwej Wiśle, jest już gotowy. Wykonawca przeprowadza tam jedynie ostatnie prace wykończeniowe. Trwa tam nanoszenie farby antykorozyjnej i okładzin tłumiących drgania i hałas. Obiekt jest już podwieszony. Pozostało tam jeszcze usypanie tłucznia i ułożenie torowiska.
Ta część inwestycji pochłonie 38 mln zł. Do zrealizowania zadania zużyte zostanie ok. 2000 ton betonu i stali. Nowy most ma mieć rozpiętość 124 m, a jego ukończenie przewidywane jest na koniec 2015 roku. Sześciokrotnie ma on zwiększyć przepustowość linii, do 180 pociągów na dobę. Nowy obiekt będzie miał dwa tory kolejowe, dopuszczalna prędkość na każdym z nich wyniesie 100 km/h, tak jak na całej zmodernizowanej linii 226.
Most na Martwej Wiśle nie jest jedynym, którego budowę przewiduje inwestycja. Przedsięwzięcie kolejowe obejmuje także przebudowę dwóch równoległych kratowych mostów nad Motławą na Oruni - przy ul. Olszyńskiej. Dotychczas wykonawcy udało się wyremontować północny obiekt. W tym samym czasie została też przebudowana konstrukcja toru, który przechodzi po zmodernizowanym moście. Stary obiekt musi nieco poczekać na odświeżenie. Nastąpi to dopiero po przełożeniu ruchu na nowy tor, a tego na niektórych odcinkach jeszcze brakuje.
Prace na całej liniiTrwa też budowa obiektów mostowych na Przeróbce. W sumie powstaną tam trzy wiadukty kolejowe. Gotowy jest już ten nad Sienną. Pozostałe dwa obiekty znajdują się nad ul. Lenartowicza. Pierwszy z nich jest gotowy w połowie, a prace nad drugim zostaną rozpoczęte kiedy ruch zostanie przełożony na nowe tory.
Duże zmiany zachodzą także w Olszynce. Tam rozebrane zostały dwa tory, a w ich miejscu ma się pojawić nowe torowisko. Na to będzie trzeba jednak trochę poczekać ponieważ prace w tym miejscu zostały rozpoczęte niedawno, a wykonawca jak na razie ustawił tam słupy sieci trakcyjnej.
Cały tekst