Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kolej lubi Port Gdańsk, a Port Gdańsk lubi kolej

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kolej lubi Port Gdańsk, a Port Gdańsk lubi kolej
fot. Port Gdańsk
– Otwarcie linii 226 jest bardzo ważne dla nas. 95% przewozów kolejowych do/z Portu Gdańsk odbywa się właśnie tą trasą. Już po 2,5 tygodnia od udostępnienia nowej infrastruktury widzimy efekty – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Monika Wszeborowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Po oddaniu przez PKP PLK do użytku nowej infrastruktury w Gdańsku nie próżnują. Planowane są kolejne inwestycje w dostępność przystani.

Korzyści z linii 226

Linia między Pruszczem Gdańskim a Portem Północnym to trasa, która obsługuje 95% przewozów kolejowych do/z Portu Gdańsk. – Otwarcie linii 226 to bardzo ważne wydarzenie dla Portu Gdańsk. Szczególnie z uwagi, że większość terminali przeładunkowych korzystających z transportu kolejowego znajduje się właśnie po prawej stronie portu, do której prowadzi linia 226 – mówi Monika Wszeborowska. – Już po tak krótkim czasie od otwarcia zmodernizowanej linii 226 oraz oddaniu do ruchu mostu przez Martwą Wisłę widzimy, że spółki działające na terenie naszego portu nie próżnują – dodaje.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku udział kolei w Porcie Gdańsk wynosił 34%. Dla porównania – w analogicznym okresie roku ubiegłego było to 26%. Te dane pokazują jaki efekt dają prowadzone inwestycje. Jeśli dodać do tego statystki przeładunkowe, które są w tym trójmiejskim porcie coraz lepsze, można uznać, że wydawanie pieniędzy na transport szynowy dają dobry efekt.

Niezaspokojony głód

Modernizacja linii 226 na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Portu Północnego to nie koniec zapotrzebowania największego polskiego portu. Jak wiadomo – kolej lubi porty, dlatego też nadchodzą następne inwestycje. – Potrzebna jest jeszcze modernizacja samej stacji „Port Północny. Dodatkowo już niedługo ruszy realizacja inwestycji w infrastrukturę kolejową i drogową, które prowadzi sam Zarząd Morskiego Portu Gdańsk – mówi Monika Wszeborowska.

– Mamy na to pieniądze z UE. Obecnie przygotowujemy dokumentację, ale na rozpisanie przetargów czekamy do momentu podpisania konkretnych umów na dofinansowanie z Unii Europejskiej. Do 2020 roku powstanie, w ramach tego programu, 10 km linii kolejowych oraz 6 km dróg – dodaje przedstawicielka ZMPG.

Kolej na kontenery

Dobrą informacją dla zwolenników kolei w gdańskim porcie jest także podwojenie możliwości przeładunkowych w największym terminalu kontenerowym na Bałtyku – DCT Gdańsk. Obecnie duża część drobnicy jest przewożona do/z niego na szynach, a otwarcie nowego nabrzeża zapewne jeszcze zwiększy tą liczbę.

Cała sytuacja – modernizacja linii kolejowej 226 wraz z budową mostu przez Martwą Wisłę, kolejowa optymalizacja nabrzeży, nadchodzące inwestycje oraz rozwój DCT Gdańsk – stawia największy trójmiejski port na pierwszym miejscu wśród polskich przystani. Krajowa konkurencja nie ma zbyt dużych szans na doścignięcie Gdańska. Teraz należy już myśleć o tym jak dołączyć do największych portów Europy.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5