Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Krok bliżej do intermodalnego terminala Bydgoszcz Emilianowo

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/PAP/wnp.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Krok bliżej do intermodalnego terminala Bydgoszcz Emilianowo
fot. Wiki-observer, CC BY-SA 3.0
Wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie Terminala Intermodalnego Bydgoszczy Emilianowo – poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inwestycja ma być zapleczem logistycznym dla trójmiejskich portów morskich, gdzie byłyby gromadzone np. duże partie zboża.

Jak wyjaśnił UOKiK, koncentracja ma się dokonać w formie utworzenia przez Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Polskie Koleje Państwowe oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wspólnego przedsiębiorcy na bazie zawiązanej przez KOWR spółki celowej Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo.

Spółka została zawiązana przez KOWR. Po otrzymaniu zgody prezesa UOKiK na koncentrację do spółki przystąpi PKP i BPPT. Zakres działalności Spółki będzie obejmował realizację inwestycji polegającej na budowie terminala intermodalnego (transport/logistyka) na nieruchomości położonej w Emilianowie k/Bydgoszczy. Realizacja wyżej wskazanej inwestycji rozpocznie się po przystąpieniu PKP i BPPT do Spółki.

KOWR jest państwową osobą prawną – agencją wykonawczą w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, która sprawuje kontrolę nad kilkudziesięcioma przedsiębiorcami z branży rolniczej i hodowlanej. PKP jest powstałą w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe spółką holdingową kontrolującą przedsiębiorców działających w branży kolejowej. BPPT jest kontrolowaną przez Miasto Bydgoszcz spółką oferującą przedsiębiorcom tereny inwestycyjne oraz powierzchnie biurowe i powierzchnie centrum technologicznego znajdujące się na obszarze tego parku przemysłowo-technologicznego w Bydgoszczy.

Terminal w Emilianowie zajmujący w planach powierzchnię 5 hektarów ma pełnić rolę tzw. portu suchego i być zapleczem dla portu zbożowego m.in. w Gdyni. Do takiego terminala docierałyby kontenery np. drogą kołową i byłyby dalej dystrybuowane np. koleją do portu morskiego. Inwestycja ma powstać w ramach Krajowego Programu Odbudowy, na jej realizację potrzebna jest zgoda Komisji Europejskiej. Terminal będzie dawał możliwość przeładunku i zamiany środków transportu towarów, w tym w szczególności towarów rolno-spożywczych. Terminal wraz z zapleczem magazynowym i obsługowym ma na celu: poprawę logistyki, skrócenie czasu oczekiwania na załadunek/ przeładunek oraz zwiększenie zdolności przeładunkowych polskich portów morskich poprzez pełnienie roli zewnętrznej bramy dla portów Trójmiasta, w tym w szczególności Portu Morskiego Gdynia. 
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5