Partner serwisu
Drogi i autostrady

Budowa obwodnica Bolkowa zaawansowana w 60 procentach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kobylarnia

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budowa obwodnica Bolkowa zaawansowana w 60 procentach
fot. mat. pras.
Z początkiem wiosny jeszcze większego tempa nabrały prace przy budowie obwodnicy Bolkowa i przebudowie odcinka drogi krajowej nr 5 w kierunku najbliższego węzła drogowego na trasie ekspresowej S3. Zaawansowanie prac przekroczyło już 60 procent. Kierowcy podróżują tymczasowym objazdem.

Inwestycja jest jednym z ważniejszych zadań drogowych na Dolnym Śląsku. Nowa obwodnica stanie się wkrótce fragmentem drogi krajowej nr 5 łączących m.in. Bydgoszcz, Poznań i Wrocław oraz drogi krajowej nr 3 komunikującej m.in Szczecin, Legnicę i Pragę. Obie drogi stanowią też międzynarodowe korytarze transportowe (TEN-T). Kierowcy podróżujący w kierunku Jeleniej Góry oraz przejść granicznych w Lubawce i Jakuszycach ominą dzięki tej inwestycji centrum historycznego miasta. Warto dodać, że inwestor – GDDKiA planuje również przebudowę dalszego odcinka tej trasy w kierunku Jeleniej Góry.

– W marcu rozpoczęliśmy główne prace przy kolejnym bardzo istotnym etapie zadania – mówi prezes firmy Kobylarnia S.A. Andrzej Ładyński. – Modernizujemy ponad dwukilometrowy odcinek drogi krajowej nr 5 pomiędzy Bolkowem a najbliższym węzłem drogowym na trasie ekspresowej S3 (węzeł Bolków). Po zakończeniu prac przebudowana droga osiągnie klasę drogi głównej ruchu przyspieszonego tj. GP. W Bolkowie obecnie przebudowywany odcinek drogi krajowej połączy się z powstającą równolegle i w ramach tego samego kontraktu obwodnicą miasta o długości blisko 6 km. Zaawansowanie rzeczowe całego projektu przekroczyło już wiec 60 procent wszystkich prac. Jako generalny wykonawca robót ale przede wszystkim kierowca, mając na celu minimalizację utrudnień dla pozostałych użytkowników dróg w regionie, w swoich planach dążymy do wcześniejszego uzyskanie przejezdności całej trasy niż wynikałoby to z podpisanego kontraktu (umowną datą zakończenia robót jest wiosna 2020 roku). Zaznaczyć jednak należy, że przedmiotowa inwestycja to kontrakt podpisany w 2016 rok (formuła „zaprojektuj i wybuduj”) i nie uwzględnia on w sposób wystarczający nagłych i nad wyraz wysokich zmian cen materiałów budowlanych oraz robocizny z jakimi mamy do czynienia w branży budowlanej od dłuższego czasu. Dlatego też staramy się o zmianę wynagrodzenia umownego tak, aby realizacja robót mogła przebiec bez zakłóceń, a wysokiej jakości produkt jaki dostarczymy poprawił komfort życia lokalnej społeczności.

W połowie marca w związku z kolejnym etapem prac zmieniła się organizacja ruchu w okolicach Bolkowa. Zamknięty jest odcinek drogi krajowej nr 5 od węzła „Bolków” na drodze ekspresowej S-3 do stacji Orlen na ul. Wysokogórskiej w Bolkowie. Na okres około 4 miesięcy wyznaczono objazd dla pojazdów ciężarowych od węzła „Bolków” drogą ekspresową S-3 do Węzła „Jawor Południe”, dalej drogą wojewódzką nr 323 przez miejscowość Sokola i Świny do Bolkowa. Dla pojazdów osobowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony objazd przebiega drogami powiatowymi DP 2832D i DP 2883D przez miejscowość Wolbromek do Bolkowa.

W ramach umowy firma Kobylarnia S.A. w konsorcjum z Mirbud S.A. buduje obwodnicę o długości około 7,8 km, w tym budowa trasy po nowym śladzie o długości ok. 5,7 km. Największym wyzwaniem jest wzniesienie trzech estakad w trudnym terenie podgórskim. W zakres inwestycji wchodzi też budowa trzech wiaduktów nad drogami lokalnymi oraz nowego odcinka drogi krajowej nr 5 w kierunku Kamiennej Góry wraz z rondem. Zadanie obejmuje poza tym budowę 1 węzła drogowego i trzech skrzyżowań jednopoziomowych skanalizowanych. By ograniczyć oddziaływanie inwestycji na środowisko stosowane będą m.in. ekrany akustyczne, przepusty dla zwierząt oraz szereg nasadzeń kompensacyjnych.

Za inwestycję odpowiada firma Kobylarnia. Wartość kontraktu to 73,45 mln zł. Obecne zaawansowanie kontraktu wynosi 60 proc. Obwodnica Bolkowa wraz z przebudowywaną drogą krajową nr 5 do węzła na trasie S3 to 7,8 kilometra.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5