W czerwcu pojawiały się informacje, że droga ekspresowa S8 Marki – Radzymin mogłaby zostać oddana do użytku jeszcze przed końcem wakacji. Jak jednak informuje GDDKiA – trasa najprawdopodobniej będzie gotowa, zgodnie z obowiązującym kontraktem, w październiku br.
Poczekamy do października
Pierwszy termin realizacji S8 Marki – Radzymin minął w lipcu br. – Data zakończenia robót została przesunięta z uwagi na to, że w okresie zimowym wykonawcy nie prowadzili robót. W związku z tym, zgodnie z kontraktem, prace mają zakończyć się w październiku – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Małgorzata Tarnowska rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecna wersja kontraktu zakłada, że odcinek węzeł Marki – węzeł Kobyłka zostanie ukończony 24 października, a fragment od węzła Kobyłka do węzła Radzymin Południe, 15 października br. – Należy pamiętać jednak, że te terminy dotyczą trasy głównej. Astaldi, czyli wykonawca drugiego odcinka, będzie jeszcze do lutego 2018 roku prowadził remont starej DK-8 – mówi Małgorzata Tarnowska.
Prace zgodnie z planem
Jak zapewnia GDDKiA – prace idą zgodnie z harmonogramem, a inwestor mobilizuje wykonawców do sprawnego działania.
W tej chwili nie ma jednak informacji jakoby droga miała zostać oddana wcześniej niż w październiku.
Według informacji zamieszczonych na stronie inwestycji, zaawansowanie finansowe zadania nr 1 na dzień 4 sierpnia br. wynosi 61,76%, a zadania nr 2 – 65,65%.
Ważna droga
Realizacja S8 Marki – Radzymin została podzielona na dwa odcinki, których łączna długość wynosi 15,37 km. Pierwszy z nich liczy 8 km i prowadzi od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka (z węzłem). Za jego realizację odpowiada konsorcjum, na którego czele stoi Salini, które wyceniło swoje usługi na 331,6 mln zł. Drugi odcinek, to droga od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. Infrastrukturę buduje Astaldi. Ten fragment liczy nieco powyżej 7 km. Koszt jego wykonania to 405,9 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Marek leży w ciągu drogi ekspresowej wiodącej od Wrocławia, przez Sieradz, Piotrków Trybunalski, Warszawę, Zambrów aż do Choroszczy na przyszłej S19. To także ważna trasa dla aglomeracji warszawskiej. Obecnie ruch między Warszawą a Białymstokiem odbywa się przez centrum podwarszawskich Marek, gdzie nakłada się na ruch lokalny i wewnątrzaglomeracyjny. Powoduje to, że każdego dnia, kierowcy skazani są na stanie w korkach.