Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kiedy S17 poprowadzi z Warszawy do granicy państwa?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kiedy S17 poprowadzi z Warszawy do granicy państwa?
fot. GDDKiA
Obecnie kierowcy mogą korzystać z drogi ekspresowej S17 na odcinkach: Kurów – Lublin, obwodnica Lublina, Lublin – Piaski oraz obwodnica Garwolina. Docelowo trasa ma prowadzić z Warszawy do granicy państwa w miejscowości Hrebenne.

W ostatnim czasie pisaliśmy o odcinkach S17 między Warszawą a Lublinem, którymi mamy pojechać jeszcze w bieżącym, lub na początku następnego, roku (tekst można znaleźć tutaj). Trasa ekspresowa ma jednak docelowo prowadzić z Warszawy, przez Lublin, do granicy państwa w miejscowości Hrebenne. Kiedy więc możemy spodziewać się szybkiej trasy ze stolicy do polsko-ukraińskiej granicy?

Trzy części w budowie

Obecnie w budowie są jeszcze trzy elementy S17, które mają zostać oddane do użytku w drugiej połowie 2020 roku lub na początku roku 2021 (przedstawiamy je w tabelce poniżej).
Pozostałe odcinki S17 Warszawa – Hrebenne w budowie
Inwestycja Wykonawca Długość odcinka Planowane ukończenie Koszt (mln zł)
Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego Mota-Engil 9,58 km kwiecień 2021 roku 281,7
Zakręt – Lubelska Warbud 2,538 km kwiecień 2021 roku 400,2
Węzeł Lubelska Porr 3,476 km październik 2020 roku 276,6

Trasa w województwie lubelskim do końca 2025 roku

Poza wspomnianymi fragmentami S17 do zrealizowania są jeszcze części od węzła Drewnica do węzła Zakręt oraz od miejscowości Piaski do granicy państwa, wraz z dobudową drugiej jezdni powstającej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Łącznie jest to ok. 130 km drogi w klasie S. Ostatecznie, według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad infrastruktura ma powstać do końca 2025 roku.

Obecnie trwa przetarg dotyczący prac przygotowawczych do wszystkich odcinków od miejscowości Piaski do Hrebennego. Obejmuje on opracowanie koncepcji programowej dla tras: Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Sitaniec, Hrubieszów – początek obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, druga jezdnia obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego oraz koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego – granica państwa, a także sporządzenie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ-R) dla tras: Łopiennik – Krasnystaw oraz Sitaniec – Hrubieszów.

Zamawiający wybrał już najkorzystniejsze oferty w tym postępowaniu. Koszt przeprowadzenia prac ma wynosić ok. 22,5 mln zł (pełne zestawienie wybranych propozycji można znaleźć tutaj).

Co z WOW?

Pozostaje jeszcze problematyczny fragment Drewnica – Zakręt stanowiący część Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Trasa ma być realizowana w podziale na dwie części, Drewnica – Ząbki i Ząbki – Zakręt, i to właśnie w przypadku drugiej z nich pojawiają się kłopoty.

Odcinek ten ma biec przez warszawską dzielnicę Wesoła. Z końcem roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dotyczącą tej trasy. Urząd wybierał spośród dwóch przebiegów, z których żaden nie cieszy się pełną akceptacją mieszkańców. Ostateczny wybór RDOŚ wywołał duży sprzeciw miejscowych.

Mimo to GDDKiA zdecydowała się na procedowanie sprawy. Na początku lutego br. wystartował przetarg na koncepcję dla tego fragmentu, a 14 marca nastąpiło w jego ramach otwarcie ofert (ich zestawienie można znaleźć tutaj).

Z kolei odcinek Drewnica – Ząbki jest na etapie opracowywania koncepcji programowej. Umowa między GDDKiA a wykonawcą (firmą Mosty Katowice) została podpisana we wrześniu 2018 roku. Prace w jej ramach mają potrwać do końca września 2019 roku.

Według planów Generalnej Dyrekcji – część S17 stanowiąca Wschodnią Obwodnicę Warszawy ma powstać do końca 2025 roku.
 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5