Zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrado po raz kolejny unieważnił przetarg na projekt oraz przebudowę przygranicznego odcinka drogi krajowej nr 18. Trasa na odcinku granica państwa – węzeł Olszyna (wraz z węzłem) ma otrzymać parametry drogi klasy A, niestety zamawiający otrzymał oferty znacznie przekraczające budżet.
Było to już drugie podejście lubuskiego oddziału GDDKiA do tej inwestycji. Pierwszy przetarg został ogłoszony w lipcu 2018 roku. We wrześniu zamawiający otrzymał dwie oferty, które mieściły się w zakresie cenowym od 72 do 79 mln zł, przy budżecie inwestora równym ok. 45 mln zł. Postępowanie unieważniono.
Drugie ogłoszono 15 grudnia 2018 roku. Pod koniec lutego otworzono oferty, których wartość mieściła się w zakresie 66,666 – 110,324 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 44,866 mln zł. 4 marca br. przetarg unieważniono.
Inwestycja, którą próbuje zrealizować GDDKiA, dotyczy podniesienia klasy odcinka drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady. Mowa o fragmencie od granicy państwa do węzła Olszyna. Firma, która wygra przetarg rozpocznie prace za obiektem mostowym nad rzeką Nysa Łużycka i zakończy w km 1+500 wraz z węzłem Olszyna.
View Larger Map
Obecnie trwa również przetarg na przebudowę południowej jezdni autostrady A18 Olszyna – Golnice na odcinku od km 11+860 do km 33+760 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady i przygotowaniem zaplecza. W lutym br. poznaliśmy oferty w tym przetargu. W tym przypadku inwestorowi do najniższej oferty brakuje ok. 5 mln zł (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).