Zaczyna się praca nad elementami koncepcji programowej wraz z rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów - Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. Dziś GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą.
Za kwotę ok. 1,9 mln zł dokumentację przygotuje Promost Consulting. Na wykonanie zlecenia ma 12 miesięcy. Oznacza to, że opracowania powinny być gotowe w sierpniu 2019 roku.
Wyświetl większą mapę
Inwestor w tym przetargu miał 9 propozycji od wykonawców. Wszystkie przekroczyły budżet. Do oferty Promostu (najtańszej) GDDKiA musiała dołożyć niespełna 180 tys. zł w stosunku do wcześniejszych planów.
– Zadaniem projektanta jest opracowanie dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych – informuje Malgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.
Chodzi o odcinek długości 9,2 km. Przyszła trasa ekspresowa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Będzie prowadziła przez gminy Łomianki, Czosnów i Izabelin.
Ma się zaczynać w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 2405W w Czosnowie (tu w przyszłości będzie węzeł Czosnów) a kończyć przed miejscowością Kiełpin na wysokości Dziekanowa Bajkowego i Dziekanowa Leśnego,
Na trasie powstaną w sumie 3 węzły: Czosnów, Palmiry oraz Sadowa.
Według planów, przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj ma być ogłoszony w III kwartale 2019 roku, co umożliwiłoby w II kwartale 2020 roku podpisanie umowy z wykonawcą.
GDDKiA szacuje koszt inwestycji na 559 mln zł. w tej kwocie mieszczą się zarówno roboty budowlane, jak i dokumentacja oraz koszt wykupu gruntów.
Omawiany odcinek będzie fragmentem trasy ekspresowej prowadzącej ruch z Warszawy w kierunku Gdańska. W trakcie opracowywania koncepcji programowej jest już odcinek sąsiadujący z omawianym od północy, tj. od Czosnowa do Płońska. Nad dokumentacją dla odcinka o długości 35 km pracują Mosty Katowice. Mają czas do stycznia 2019 roku.
Odcinek sąsiadujący od strony stolicy – od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej w Warszawie 1 maja tego roku uzyskała decyzję środowiskową. W stosunku do wydanego dokumentu wpłynęło kilkaset odwołań. Zastrzeżenia co do przyszłego przebiegu wylotówki ze stolicy złożyły m.in. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i Urzad Dzielnicy Bemowo, przez którą ma prowadzić trasa wylotowa.