Partner serwisu
Drogi i autostrady

Komisja Europejska zatwierdziła wkład własny do dofinansowania Zakopianki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MR

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Komisja Europejska zatwierdziła wkład własny do dofinansowania Zakopianki
fot. GDDKiA
Wkład finansowy z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka został zatwierdzony przez Komisję Europejską. Do tej pory KE wydala już 52 pozytywne decyzje o finansowaniu inwestycji ze środków POIiŚ.

Decyzja zapadła w piątek 8 grudnia. Dotyczy projektu budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka.

Inwestycja jest realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach projektu Budowa drogi ekspresowej S7 odc. Lubień – Rabka. Wartość całkowita projektu to ponad 2,4 mld zł, z czego pula środków europejskich przyznana na jego dofinansowanie to ponad 1,3 mld zł.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę drogi składającej się z trzech odcinków: Odcinek I – Lubień – Naprawa o długości 7,6 km, odcinek II – Naprawa – Skomielna Biała o długości 3 km, z czego 2,06 km w dwukomorowym tunelu, odcinek III – Skomielna Biała – Rabka Zdrój o długości 5,2 km oraz DK 47 na odcinku Rabka-Zdrój – Chabówka o długości 900 m.

Odcinek około 17 km nowej drogi, w tym niemal 16 km drogi ekspresowej, będzie wyposażony w liczne obiekty inżynierskie i infrastrukturę towarzyszącą. Na odcinku I powstaną m.in. dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP): Krzeczów i Lubień, 10 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty) i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.

Odcinek II to przede wszystkim dwukomorowy tunel z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wykonawca odcinka do drążenia tunelu i wykonania obudowy wstępnej stosuje innowacyjną metodę A.DE.CO.-RS. Jest to tzw. metoda kontrolowanej deformacji, która pozwala na drążenie tunelu w całym przekroju jednocześnie nawet w trudnych warunkach gruntowych.

Na odcinku III przewidziano m.in. dwa węzły drogowe: Skomielna Biała i Zabornia, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy liczący prawie 1 km oraz 4 mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Droga ekspresowa zakończy się węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze dwujezdniowy fragment drogi krajowej nr 47 do Chabówki, gdzie będzie włączony do istniejącej już dwujezdniowej DK 47 Chabówka – Rdzawka.

Oddanie inwestycji do użytku kierowców przewidywane jest na koniec 2020 roku.

Wraz z decyzją dotyczącą S7 KE zatwierdziła wkład własny dla dwóch projektów tramwajowych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Europejski Plan Odbudowy po pandemii – co warto o nim wiedzieć?

Drogi i autostrady

Europejski Plan Odbudowy po pandemii – co warto o nim wiedzieć?

inf. pras 07 czerwca 2021

Tomasik: Brak unijnych pieniędzy zahamuje rozwój portów regionalnych

Intermodal i logistyka

Trzeba się zmierzyć z brakiem wykonawców. Także w obszarze dotacji UE

Drogi i autostrady

Obwodnica Wałcza ma unijne dofinansowanie

Drogi i autostrady

Obwodnica Wałcza ma unijne dofinansowanie

Elżbieta Pałys 06 lipca 2017

Zobacz również:

Europejski Plan Odbudowy po pandemii – co warto o nim wiedzieć?

Drogi i autostrady

Europejski Plan Odbudowy po pandemii – co warto o nim wiedzieć?

inf. pras 07 czerwca 2021

Tomasik: Brak unijnych pieniędzy zahamuje rozwój portów regionalnych

Intermodal i logistyka

Trzeba się zmierzyć z brakiem wykonawców. Także w obszarze dotacji UE

Drogi i autostrady

Obwodnica Wałcza ma unijne dofinansowanie

Drogi i autostrady

Obwodnica Wałcza ma unijne dofinansowanie

Elżbieta Pałys 06 lipca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5