Miasto Suwałki zerwało umowę z firmą Pribex-Esport. Zerwany kontrakt dotyczy tzw. Trasy Wschodniej w tym mieście. Wyrzucony z kontraktu wykonawca był konsorcjantem włoskiego Salini na budowie S8 obwodnicy Marek, gdzie także niedawno doszło do zerwania umowy z winy wykonawcy.
Kontrakt dla miasta Suwałk – jak wynika z komunikatu – został zerwany w związku z zaprzestaniem robót przez Pribex-Export z Warszawy. Firma wygrała przetarg na drogę łączącą ulice Pułaskiego i Północną (ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego). Do rozwiązania umowy doszło 28 maja.
To jeszcze nie koniec. Jak zapowiedziano, najpóźniej w poniedziałek, 4 czerwca, miasto odstąpi również od umowy na realizację drugiej inwestycji realizowanej przez tą samą firmę tj. budowę drogi łączącej ulice Sejneńską i Utrata (ul. 100-lecia Niepodległości) z nowym mostem nad Czarną Hańczą i tunelem pod torami kolejowymi.
Przetargi na oba zadania zostały rozstrzygnięte w 2017 roku. Zlecone do budowy ulice leżą w ciągu dróg wojewódzkich nr 653 i 653. Oba wygrała firma Pribex-Export.
„W związku z tym, że na obu inwestycjach firma od ponad miesiąca nie realizuje żadnych prac oraz mimo składanych deklaracji nie przedłożyła żadnych harmonogramów czy też programów naprawczych dla tych inwestycji postanowiono o odstąpieniu od tych umów” – czytamy w komunikacie.
Teraz zostanie wykonana inwentaryzacja prac na obu placach budowy, a następnie zostanie ogłoszony przetarg na dokończenie inwestycji.
Tym samym ostateczny termin zakończenia obu inwestycji wydłuży się – czas przewidziany dla nowych wykonawców to koniec czerwca 2019 r.
To z kolei spowodowało konieczność wydłużenia okresu rozliczenia dotacji z Unii Europejskiej – inwestycje były realizowane przy udziale funduszy europejskich. W sumie dostało 25 mln zł. Urząd Marszałkowski przychylił się do prośby władz miasta w tej sprawie.
Jeszcze w tym roku, bez zmian zakończą się natomiast dwa pozostałe odcinki Trasy Wschodniej, czyli modernizacja ulicy Sejneńskiej oraz przebicie ulicy Leśnej do ulicy Utrata.
Firma Pribex-Export jako partner w konsorcjum na czele z Salini realizowała S8 obwodnicę Marek pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Po kilkukrotnym przedłużaniu umowy, GDDKiA w maju rozwiązała umowę z wykonawcą. Dużo przed takim finałem mówiło się o konfliktach w ramach konsorcjum, które mogły być przyczyną niedostatecznego postępu robót.
Ten sam problem wystąpił na drodze ekspresowej S3 pomiędzy Polkowicami i Lubinem. W ubiegłym roku niemal zaprzestano prac, potem większość robót wziął na siebie lider konsorcjum – Salini. Wrocławska GDDKiA liczy, że tę inwestycję uda się dokończyć przy udziale wybranego wykonawcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.