Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kujawsko-pomorskie: Trwają prace na całym ciągu S5 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
26-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Jak podaje bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – obecnie na wszystkich siedmiu odcinkach drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim realizowane są liczne prace drogowe, mostowe oraz prace w branży melioracyjnej, wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej.

Na pierwszym odcinku (Nowe Marzy – Dworzysko) realizowane są prace związane z wzmacnianiem podłoża, budową nasypów i wykopów oraz porządkowaniem terenu. Trwają również prace przy frezowaniu wierzchnich warstw istniejącej nawierzchni drogi DK5 w m. Sulnówko. Obecnie są też realizowane prace przy budowie obiektów inżynierskich i budowa kanalizacji deszczowej.

Na drugiej części drogi ekspresowej S5 (Dworzysko – Aleksandrowo) wykonawca prowadzi zadania dotyczące m.in. prac ziemnych (wykopy, nasypy, odhumusowanie), montażu zbrojeń, deskowaniu i betonowaniu ścian dla planowanych przejść dla zwierząt. Wykonywane są też roboty na przepustach, usuwane są kolizje wodno-kanalizacyjnych i realizowane są prace polegające na przekładaniu i układaniu rurociągów. Ponadto Wykonawca za pomocą metody T.D. Williamsona, dokonał przełączenia nowego odcinka gazociągu do istniejącego rurociągu gazu wysokoprężnego. Metoda pozwala wykonać prace bez wstrzymywania dostaw gazu do odbiorców.

Na trzecim fragmencie trasy (Aleksandrowo – Tryszczyn) zakończył się pierwszy etap betonowania skrzynki przęsła mostowego dla prawej jezdni mostu nad Brdą. Ponadto na licznych obiektach drogowych kontynuowano deskowanie i zbrojenie ustrojów nośnych i fundamentów. Na przyszłym Obwodzie Utrzymania Drogi wykonywano ściany murowane, montaż instalacji wodociągowej, deskowanie belek i wieńców oraz montaż kanalizacji sanitarnej w budynku warsztatowym.

Na czwartym odcinku (Tryszczyn – Białe Błota) wykonawca robót budowlanych w dalszym ciągu prowadził roboty ziemne w zakresie wykopów i nasypów, profilowania i zagęszczania podłoża, wymiany gruntu, stabilizacji pod konstrukcje, wykonywania skarp, formowania nasypu ekologicznego oraz prowadzi prace na obiektach mostowych.

Na piątej części trasy (Białe Błota – Szubin) trwa wymiana gruntu, budowa nasypów i wykopy. Wykonawca prowadzi również roboty polegające na wykonaniu podbudów pomocniczych jak i z kruszywa. Na obiektach inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe) oraz na przepustach ekologicznych prace skupiają się m.in. na zbrojeniu i deskowaniu fundamentów, korpusów i przyczółków. W dalszym ciągu prowadzone są prace z branży elektroenergetycznej, teletechnicznej, gazowej oraz wodno-kanalizacyjnej.

Na szóstym fragmencie (Szubin – Jaroszewo) podejmowane działania skupiają się na tworzeniu i zagęszczaniu nasypów, ich skarpowaniu. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty przy układaniu korytek ściekowych i kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej i dróg dojazdowych. Na nowo budowanych obiektach trwają również roboty polegające na wykonywaniu izolacji bitumicznych, przygotowywaniu do montażu urządzeń dylatacyjnych, montażu krawężników. Budowane są również oświetlenia, zbiorniki retencyjne, kanalizacja deszczowa i sanitarna.

Na ósmym odcinku (Jaroszewo – granica województwa) prowadzone są roboty na obiektach inżynierskich (wiadukty i most w ciągu drogi ekspresowej). Prace dotyczą zbrojenia, betonowania i zasypywania przyczółków oraz montażu belek typu T. Dodatkowo wykonywane są izolacje bitumiczne i sprężanie ustroju nośnego. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty przy układaniu kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej.

O tym kiedy poszczególne fragmenty trasy mają zostać oddane do użytku pisaliśmy TUTAJ.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5