Cztery oferty wpłynęły do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK-13. Najtańszą propozycję złożył Energopol Szczecin. Najniższa propozycje jest jednak o 34 mln wyższa od budżetu inwestora. Najdroższa oferta przekracza planowany budżet o blisko 90 mln zł.
Oferta Energopolu Szczecin opiewa na 140,4 mln zł, przy budżecie GDDKiA wartym 106,6 mln zł. Pozostałe propozycje były wycenione na jeszcze wyższe kwoty. Kwotę 172,6 mln zł zaoferował Budimex. Strabag Infrastruktura Południe wycenił prace na 190,9 mln zł. Najdroższe było konsorcjum Firmy Gotowski, Trakcji PRKIiI oraz Przedsiębiorstwa Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku.
Wszyscy wykonawcy zaoferowali czas realizacji 34 miesiące i 10-letni okres gwarancji.
Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13 ma mieć 6,5 km długości. Będzie drogą dwujezdniową w klasie GP. Ma wyprowadzić ruch w relacji Szczecin – autostrada A6 z położonych pod Szczecinem miejscowości Przecław i Warzymice.
fot. GDDKiA
– Doprowadzi to do rozdzielenia ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego. Powstanie tej drogi znacznie poprawi skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych – informuje Mateusz Grzeszczak, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie.
W ramach inwestycji powstanie również nowy węzeł drogowy Szczecin Zachód. Powstanie on na połączeniu z autostradą A6. Jednocześnie zamknięty zostanie obecnie funkcjonujący węzeł, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Południowe łącznice tego obiektu są wykonane z kostki brukowej.