Partner serwisu
Drogi i autostrady

„Patatajka” może się zmienić w autostradę. Oferty na część A18 otwarte

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Patatajka” może się zmienić w autostradę. Oferty na część A18 otwarte
Fot. Google Maps
Strabag Infrastruktura Południe złożył najtańszą ofertę na budowę autostrady A18 pomiędzy Olszyna i Golnicami. Oferta nieco przekracza budżet, ale jest w obecnej sytuacji rynkowej, nie jest to duża różnica.

Chodzi o 22 km jezdni południowej przygranicznej trasy. To jedna z tych dróg, której stan techniczny może być powodem do wstydu. Kierowcy wcale nie na wyrost nazywają ją „najdłuższymi schodami Europy” czy „patatajką”. To ma się zmienić.

GDDKiA w Zielonej Górze dziś otwarła oferty w przetargu na przebudowę odcinka od km 11+860 do km 33+760. Wpłynęło 5 propozycji. Przy budżecie zamawiającego w kwocie 303,820 mln zł, oferta z najniższą ceną jest warta 308,206 mln zł. Złożył ją Strabag Infrastruktura Południe. Pozostałe propozycje pochodzą od konsorcjum na czele z Berger Bau (324,754 mln zł), Budimeksu (326,547 mln zł), Porr (329,506 mln zł), Aldesy (332,333 mln zł). Można powiedzieć, że oferty,, a nawet i (mimo że przekroczony) kosztorys inwestora, są wyjątkowo wyrównane. 



Wyświetl większą mapę

Planowana inwestycja jest zlokalizowana w powiatach żarskim i żagańskim, w gminach Trzebiel, Lipinki Łużyckie, Żary, Wymiarki i Iłowa, a sama droga wiedzie od przejścia granicznego z Niemcami w Olszynie.  

Przebudowa ma być zrealizowana w ciągu 25 miesięcy od podpisania umowy. Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące.

W ramach zamówienia maja być wykonane roboty budowlane na odcinku o długości 22 km wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady. Powstać ma także węzeł autostradowy Żary (przebudowany będzie obecny węzeł), a także obiekty inżynierskie, w tym 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most i 1 przejście pod autostradą.

To pierwszy odcinek, na którego przebudowę ogłoszony został przetarg. Docelowo do przebudowy ma trafić cały 70-kilometrowy odcinek drogi.

Obecna betonowa nawierzchnia południowej jezdni DK-18 pamięta jeszcze lata 30. ub. wieku (jezdnia północna powstała w 2007 roku). Jej stan techniczny jest bardzo zły – występują na niej m.in. spękania i ubytki w betonowych płytach, co istotnie pogarsza komfort jazdy (właściwie całkowicie go odbiera).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5