Partner serwisu
Drogi i autostrady

Pierwsze ustalenia w sprawie zawalenia koszalińskiego wiaduktu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Prokuratura w Koszalinie prowadzi śledztwo w sprawie spowodowania powszechnego zdarzenia zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w sprawie zawalenia się części wiaduktu nad Dzierżęcinką. Służby przedstawiły pierwsze ustalenia w sprawie. Powstaje pytanie, dlaczego otwarta dla ruchu była ul. Batalionów Chłopskich.  

Krótko po tym jak rozpoczęły się główne prace rozbiórkowe wiaduktu w ciągu al. Monte Cassino w Koszalinie, obiekt w czwartek zawalił się. – Przeprowadzono oględziny miejsca z udziałem specjalistycznego sprzętu. Ustalono, że nikt nie zginął i nie został poważnie ranny. Zniszczony został za to jeden samochód zaparkowany na ul. Batalionów Chłopskich – wyjaśnił rzecznik, prokurator Ryszard Gąsiorowski.

Obiekt leży w ciągu głównej arterii miasta, na szlaku w stronę Gdańska i Koszalina. Służył przez 50 lat. Wykonana w ubiegłym roku ekspertyza techniczna wykazała jednak, że grozi katastrofą budowlaną, w związku z tym już na początku poprzedniego roku został zamknięty.

– Po wykonaniu oględzin przystąpiono do przesłuchań świadków – wyjaśnił Gąsiorowski. Przesłuchano kierownika budowy, kierownika prac rozbiórkowych, operatorów dwóch koparek a także panią, która w wyniku zdarzenia utraciła samochód. Prokuratura poinformowała, że zabezpiecza również materiały publikowane przez internatów.

– Do zdarzenia doszło w trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych. Początkowo odkuto jedno z przęseł po stronie zachodniej na nitce południowej. Następnie ciężki sprzęt wykonawcy przemieścił się na nitkę północną. Kiedy odkuwano równoległe przęsło, nagle cała nitka północna zaczęła się rozkruszać, walić i ostatecznie runęła w dolinę rzeki Dzierżęcinki. Wiadukt po stronie północnej zapadł się całkowicie, w tym na ulicę Batalionów Chłopskich – przedstawił szczegóły prokurator.

Obecnie prowadzone jest śledztwo w sprawie spowodowania powszechnego zdarzenia zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu. Wszelkie prace w obrębie wiaduktu i jego okolicy są wstrzymane do odwołania. Nie wiadomo, jak długi czas to oznacza i czy spowoduje to opóźnienia w budowie nowych wiaduktów.

– Mamy do czynienia z sytuacją dosyć niezwykłą. Do zdarzenia doszło na budowie. Sprawdzać będziemy sposób przygotowania i wyznaczenia terenu budowy. Chodzi o kwestie wygrodzenia terenu i kwestie zapewnienia bezpieczeństwa osobom, które w pobliżu tej budowy mogły się znajdować – zapowiedział prokurator. Szczegółowo pod lupę wzięta będzie także organizacja komunikacji w obrębie inwestycji. Śledczy sprawdzą, które ulice miały być dokładnie zamknięte na czas robót, o które zamknięcia występował wykonawców i dlaczego ul. Batalionów Chłopskich nie byłą wyłączona z ruchu. – Wiemy, że ul. Batalionów Chłopskich nie była wyłączona z ruchu, i to jest główny element, który nakazuje przeprowadzenie śledztwa w kierunku tego, czy nie doszło do stworzenia zdarzenia powszechnie niebezpiecznego. Ktoś musiał odpowiadać za harmonogram prac rozbiórkowych i uzgadniać nową organizację ruchu na poszczególnych etapach rozbiórki – przekazał prokurator.

Przetarg na prace rozbiórkowe wygrało konsorcjum Intop Skarbimierzyce i Intop Warszawa. Prace kosztują 35,9 mln zł, a na ich realizację (projekt i budowę) przewidziano 18 miesięcy. W ramach prac rozebrane miały być dwie nitki wiaduktu i wybudowane nowe o długości 220 m i nośności klasy pierwszej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wybudowany ma być chodnik dla pieszych oraz przebudowane schody przy wiaduktach.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wybudują na nowo wiadukty nad S86 w Katowicach

Drogi i autostrady

Wybudują na nowo wiadukty nad S86 w Katowicach

ep. 19 lipca 2023

Koszalin. Próby obciążeniowe nowej przeprawy na al. Monte Cassino

Drogi i autostrady

Wielkopolska. Są chętni do budowy wiaduktu w ciągu DK-25

Drogi i autostrady

Inspektorat Budowlany: W Koszalinie doszło do błędu w sztuce

Drogi i autostrady

Inspektorat Budowlany: W Koszalinie doszło do błędu w sztuce

Przemysław Farsewicz 03 listopada 2021

Prezydent Koszalina: Wykonawca nie poinformował, że technologia może być niebezpieczna

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wybudują na nowo wiadukty nad S86 w Katowicach

Drogi i autostrady

Wybudują na nowo wiadukty nad S86 w Katowicach

ep. 19 lipca 2023

Koszalin. Próby obciążeniowe nowej przeprawy na al. Monte Cassino

Drogi i autostrady

Wielkopolska. Są chętni do budowy wiaduktu w ciągu DK-25

Drogi i autostrady

Inspektorat Budowlany: W Koszalinie doszło do błędu w sztuce

Drogi i autostrady

Inspektorat Budowlany: W Koszalinie doszło do błędu w sztuce

Przemysław Farsewicz 03 listopada 2021

Prezydent Koszalina: Wykonawca nie poinformował, że technologia może być niebezpieczna

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5