Projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy wykona firma Budimex. Zrealizuje to zadanie za 204 mln zł w terminie 31 miesięcy. Podpisanie umowy jest planowane na kwiecień tego roku. Oferta Budimeksu nie była najtańszą ze złożonych w przetargu.
Oferty były oceniane według kryterium przedłużenia okresu gwarancji (30 proc.), terminu realizacji (10 proc.) i ceny (60 proc.). Najniższą ofertę w wysokości 156,2 mln zł złożyło konsorcjum NDI i NDI Sopot, jednak jak informuje GDDKiA, została ona odrzucona, ponieważ konsorcjum nie udzieliło wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny oferty. Wybrana została kolejna pod względem ceny oferta złożona przez Budimex.
W przypadku braku odwołań umowa zostanie podpisana w kwietniu. ZRID na tę inwestycję został wydany w grudniu 2019 roku. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023.Trwają prace nad opracowaniem studium korytarzowego, których efekty powinniśmy poznać w lipcu tego roku.
Mapa: GDDKiA
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa drogi S5 na odcinku Ornowo − Wirwajdy o długości ok. 5 km. W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo − Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz − Ostróda i stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód − zachód, na który złożą się: S10 Szczecin − Piła − Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz − Grudziądz − Ostróda, S7 Ostróda − Olsztynek, S51 Olsztynek − Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk − Budzisko.