Czy nowe prawo zamówień publicznych będzie sprzyjać PPP?
Elżbieta Pałys 06 lipca 2020
Decyzja o realizacji inwestycji ma charakter raczej „polityczny” niż proceduralny. Czy zatem regulująca procedury nowa ustawa Prawo zamówień publicznych może sprzyjać wykorzystywaniu tej formuły? Wydaje się, że może w nieco większym stopniu niż obowiązująca obecnie.
MI: Finansowanie inwestycji kolejowych wymaga zmian
Multiconsult Polska: Środki na drogi zazwyczaj są, na kolej – bywają
Minister Adamczyk apeluje o wydłużenie czasu rozliczania funduszy UE
W technologii BIM najważniejsze jest powiązanie zarządzania zasobami i informacją
Magdalena Romanowska 28 czerwca 2020
Inwestorzy decydujący się na wykorzystanie technologii BIM podejmują ten krok, licząc na wymierne korzyści. Aby je osiągnąć nie trzeba od razy tworzyć nowych systemów zarządzania infrastrukturą, ale modernizować stare, istniejące. – Jednym z rozwinięć skrótu BIM jest „Better Information Management”, czyli po prostu lepsze zarządzanie informacją – powiedział prof. Marek Salamak z Politechniki Śląskiej podczas VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej.
BIM a inwestycje infrastrukturalne. Problemem nie jest prawo, a ostrożność i brak wiedzy
Nowe drogi skuteczną gospodarczą szczepionką przeciwko koronawirusowi
Utrzymanie skali inwestycji to za mało
Budownictwo drogowe i kolejowe w lepszej sytuacji niż inne sektory. Trzeba trzymać obrany kurs
Elżbieta Pałys 25 czerwca 2020
Pierwsze podsumowania sytuacji w branży budowlanej w związku z pandemią napawają optymizmem: branża okazała się dość odporna na pandemię. Pracuje na niepełnej, ale dość dużej wydajności, a sytuacja wykonawców nie jest zła. Teraz najważniejsze wydaje się m.in. podtrzymanie wypracowanych dobrych relacji inwestor – wykonawca, trzymanie tempa inwestycji publicznych i zintensyfikowanie działań, które umocnią pozycję branży w relacji z sektorem finansowym.
Budimex poprawił rentowność. Spodziewa się co najmniej utrzymania tego poziomu
Czy polski rynek zaleje cement z Ukrainy? Import wzrósł o 350 proc.
Mirbud podał szacunkowe wyniki za 2023 rok
Kongres Infrastruktury Polskiej online za nami. Dziękujemy za Wasz udział!
Redakcja 23 czerwca 2020
Tegoroczny Kongres Infrastruktury Polskiej ze względu na pandemię, realizowaliśmy w formule online. Przez trzy dni, między 17 a 19 czerwca, wspólnie uczestniczyliśmy w prelekcjach i debatach. Dziękujemy za Państwa liczną obecność!
Powrót do przyszłości… autostradą
IX Europejski Kongres Samorządów już 4 marca!
XV edycja konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
Jak udowodnić wpływ pandemii na kontrakt budowlany?
Roman Czubiński 23 czerwca 2020
Niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań z powodu pandemii może być usprawiedliwione. Uniknięcie przewidzianych w umowie konsekwencji wymaga jednak dobrego wykorzystania istniejących narzędzi prawnych – mówiła podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej prawniczka z zespołu projektów infrastrukturalnych w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Magdalena Czenko.
Zlecający transport sprawdzi licencję przewoźnika. Będą zmiany w przepisach
Polski Fundusz Rozwoju nie będzie pod bezpośrednim zarządem premiera
Ułatwienia w inwestycjach „strategicznych” z podpisem prezydenta
BIM a inwestycje infrastrukturalne. Problemem nie jest prawo, a ostrożność i brak wiedzy
Magdalena Romanowska 19 czerwca 2020
Choć na rynku pojawiają się coraz więcej zdigitalizowanych rozwiązań możliwych do zastosowania przy realizacji projektów budowlanych, branża, zwłaszcza na polskim poletku, nie absorbuje chętnie i w szybkim tempie. Nie bez powodu budownictwo nazywane jest branżą analogową. Technologią, do której przekonują się polscy budowlańcy jest BIM. O tym, co stanowi w największą przeszkodę we wdrażaniu tej technologii, czy Prawo zamówień publicznych zachęca czy zniechęca do jej używania i o jednej z pierwszych inwestycji realizowanej przy udziale BIM rozmawiano podczas debaty (19 czerwca) na VIII Kongresie Infrastruktury Polskiej.
W technologii BIM najważniejsze jest powiązanie zarządzania zasobami i informacją
Nowe drogi skuteczną gospodarczą szczepionką przeciwko koronawirusowi
Utrzymanie skali inwestycji to za mało
Nowe drogi skuteczną gospodarczą szczepionką przeciwko koronawirusowi
Adrian Furgalski 19 czerwca 2020
Tegoroczny Kongres Infrastruktury Polskiej (17-19 VI) przebiega w dość specyficznych okolicznościach i w związku z sytuacją epidemiczną odbywa się w całości on-line. Wydarzenie zbiegło się w czasie z ogłoszonym przez rząd w tym tygodniu zwiększeniem finansowania Programu Budowy Dróg Krajowych. Na przełomie marca i kwietnia przekonywałem w mediach, że wydatki na rozwój infrastruktury są pod absolutną ochroną i żadnych cięć w tym zakresie w związku z pandemią nie będzie.
W technologii BIM najważniejsze jest powiązanie zarządzania zasobami i informacją
BIM a inwestycje infrastrukturalne. Problemem nie jest prawo, a ostrożność i brak wiedzy
Utrzymanie skali inwestycji to za mało
IDOM i Hyper Poland będą współpracować nad MagRail. Osiem minut z CPK do Warszawy!
Rafał Dybiński 19 czerwca 2020
Prezes Hyper Poland Przemysław Pączek i Marcin Warda, reprezentujący w Polsce wielobranżowy zespół prowadzący globalne projekty infrastrukturalne dla IDOM, poinformowali w piątek o zawarciu współpracy przy projekcie MagRail, który ma być alternatywą dla projektu Kolei Dużych Prędkości na linii 'Y', łączącej Warszawę i Łódź z Poznaniem i Wrocławiem. Nowa technologia pozwoli pokonać trasę ze stolicy do Centralnego Portu Komunikacyjnego w zaledwie osiem minut!
Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej elektrowni atomowej
OIGD ma już 30 lat. Cały czas ma co robić
Podlaskie. Odcinki S16 i S19 w rękach wykonawców
Pięć minut szybciej za pięć miliardów. Potrzebna zmiana paradygmatu inwestycji kolejowych
Jakub Madrjas 18 czerwca 2020
Zwieńczeniem drugiego dnia VII Kongresu Infrastruktury Polskiej była debata pt. „Jakość i efektywność inwestycji – czy projekty osiągają założone parametry”, do której wstęp wygłosił dr Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Swoją prezentację rozpoczął od zacytowania słów poparcia dla wiceministra infrastruktury Marcina Horały, który podkreślił niedawno, że należy zmienić paradygmat inwestycji kolejowych („Pięć lat rozgrzebywania linii kolejowej, kosztowało to 5 mld zł, a na koniec pociąg przyspieszał o pięć minut, jak dobrze poszło”). – Należy przyłożyć większą lupę do przygotowywania projektów tak, by osiągnąć dzięki realizacji jak najlepsze efekty – powiedział Majewski.
Mamy zbyt liberalny rynek zamówień publicznych?
Coraz ostrzejsza walka cenowa na rynku budowlanym
Adamczyk, Merchel, Żuchowski, Lech, Popko i Zdanowska gośćmi XI Kongresu Infrastruktury Polskiej!